חדשות בעולם

22 שנים לאחר הפיגוע: זוהו שני קורבנות נוספים מאסון התאומים

הרשויות האמריקניות דיווחו כי שני הזיהויים האחרונים התאפשרו באמצעות "טכנולוגיית רצף הדור הבא - רגישה ומהירה יותר מטכניקות הדי.אן.איי"

האנדרטה לזכר הקורבנות (צילום: Mendy Hechtman/Flash90)האנדרטה לזכר הקורבנות (צילום: Mendy Hechtman/Flash90)
אא

22 שנים מלאו היום (שני) למתקפת הטרור על מגדלי התאומים והפנטגון בארה"ב. סוכנויות הידיעות האמריקניות דיווחו על כי מומחים הצליחו לזהות את שרידיהם של שני בני אדם, שנהרגו בהתמוטטות מרכז הסחר העולמי בניו יורק.

שני הזיהויים החדשים העלו את מספר הקורבנות המזוהים ל-1,649, מתוך סך 2,753 שנהרגו כאשר מחבלי אל-קאעידה ריסקו שני מטוסי נוסעים אזרחיים שנחטפו לתוך המגדלים.

"אנו מקווים שהזיהויים החדשים הללו יכולים להביא מידה מסוימת של נחמה למשפחותיהם של הקורבנות הללו, והמאמצים המתמשכים של משרד הבוחן הרפואי הראשי מעידים על המחויבות הבלתי מעורערת של העיר לאחד מחדש את כל קורבנות מרכז הסחר העולמי עם יקיריהם". אמר ראש העיר ניו יורק, אריק אדמס.  בהצהרה שפורסמה ביום שישי. 1,104 קורבנות עדיין לא זוהו, ושני הזיהויים הקודמים בוצעו בשנת 2021.

לפי הרשויות האמריקניות, שני הזיהויים האחרונים התאפשרו באמצעות "טכנולוגיית רצף הדור הבא – רגישה ומהירה יותר מטכניקות הדי.אן.איי הקונבנציונליות". מדובר בשרידים של גבר ואישה. זהותם לא פורסמה לבקשת בני משפחותיהם.

נזכיר בפיגוע נטלו חלק 19 ג'יהאדיסטים, רובם סעודים, שחטפו ארבעה מטוסים. בנוסף לשניים שהרסו את מרכז הסחר העולמי, מטוס שלישי התרסק במטה מחלקת ההגנה האמריקנית, הפנטגון, ששוכן ליד וושינגטון, וגרם נזק כבד. מטוס רביעי התרסק בשדה בשנקסוויל, פנסילבניה, לאחר שהנוסעים והצוות נלחמו עם המחבלים. יחד, פיגועי הטרור גבו את חייהם של 2,977 בני אדם.

תגיות:ארה"באסון התאומים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה