הידברות לנוער

הידברות לנוער | רגע של חשבון נפש: בחן את עצמך

שנה מסתיימת, ושנה חדשה בפתחה. זהו הזמן המושלם לקחת רגע של פסק זמן מהכול, להישיר מבט נוקב אל עצמנו ולשאול את עצמנו: מה היה, ומה אני רוצה להיות?

  • כ"ה אלול התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

שנה שלמה חלפה, ושנה חדשה מתחילה. אחד הדברים החשובים שנהוג לעשות בתקופה זו הוא חשבון נפש. כולנו הרי רוצים להיות אנשים טובים יותר, לצמוח כבני אדם ולשפר את עצמנו. אין לי ספק שקוראי שורות אלו הם חבר'ה טובים עם נשמה יקרה, אבל בסופו של דבר אף אחד מאיתנו לא מלאך, ותמיד יש לאן לשאוף ומקום להיות טובים אפילו יותר. חשבון נפש הוא זמן של כנות עצמית, שעוזר לנו לבחון את עצמנו ואת חיינו, ומסייע לנו להחליט מה נרצה לשנות.

לכן, כדאי למצוא במהלך הימים הקרובים זמן של שקט, וזה יכול להיות אפילו בלילה לפני שנרדמים, ולעשות חשבון נפש אישי. אם תרצו, תוכלו לשתף אדם קרוב אליכם ולהשיב יחד עמו, כל אחד בתורו, על השאלות הבאות. שאלו את עצמכם: האם הזמן שלך נשרף על דברים טפלים ורדודים? מתי בפעם האחרונה עשית משהו נחמד, שאתה לא חייב לעשות, עבור מישהו אחר? איך זה גרם לך להרגיש? מתי בפעם האחרונה יצאת מאזור הנוחות שלך? האם אתה מתנהג להורים שלך כפי שמגיע להם? איך אתה מתייחס לאחים שלך? כל כמה זמן אתה מבקר את סבא וסבתא שלך, והאם כדאי להשתדל להרים אליהם טלפון ולשאול בשלומם בתדירות קצת יותר גבוהה? האם ייתכן שפגעת מתישהו בחבר מהכיתה או מהשכונה, ולא התנצלת בפניו כראוי? איפה היית רוצה לראות את עצמך בעוד 5 שנים מהיום, ומה אתה צריך לעשות היום כדי להגיע לשם? על מה אתה עלול להתחרט בעוד 10 שנים מהיום? האם המחשבה 'מה אנשים יגידו?' עוצרת אותך מלעשות צעד חשוב? האם אתה נאמן לעצמך? מהו החלום הכי גדול שלך, ומהו הצעד הראשון בדרך לשם? מה היה האירוע או המעשה שהעניק לך תחושת סיפוק מיוחדת, וכיצד תוכל לשחזר אותו? מהן המילים שהיית רוצה לחיות על פיהם? מהי ההחלטה שלך לשנה החדשה?

 

תגיות:הידברות לנוערחשבון נפש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה