חדשות בארץ

ראש המוסד מאיים: נגבה מחיר - גם בעומק איראן ובלב טהראן

דוד ברנע התריע מפני ניסיונות של איראן, וארגוני הטרור המקושרים אליה, לבצע פיגועים במיוחד בחגי תשרי, ואיים: "המסר שלנו חד, ברור ונחוש, לאלו שהחליטו על שיגור החוליות - היו בטוחים שנגיע אליכם, והצדק ייעשה ויראה"

דוד ברנע (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)דוד ברנע (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)
אא

ראש המוסד דוד ברנע נשא היום (ראשון) דברים בכנס השנתי של המכון למדיניות נגד טרור באוניברסיטת רייכמן. בפתח דבריו התייחס ראש המוסד לחסרונו של ראש המוסד לשעבר, שבתי שביט, שנפטר לאחרונה, והביע תנחומיו על "לכתו של אדם מיוחד ומפקד נדיר".

ברנע התמקד באיומים הנשקפים לישראל מצדה של איראן, ובראשם האיום הגרעיני, התעצמותה במרחב האזורי, והטרור המדינתי האיראני, לנוכח הרחבת הניסיונות האיראנים לממש פיגועים.

בנאומו חשף ברנע את מה שהוא כינה "צביעותה של איראן" והדגיש את המחירים שייגבו מאיראן, כולל מההנהגה האיראנית, על הניסיונות לפגע ביהודים וישראלים: "אני אומר מעל במה זו שפגיעה בישראלי או ביהודי, בכל דרך, אני מדגיש בכל דרך, באמצעות פרוקסי או איראני, תוביל לפעילות מול האיראנים ששיגרו את הטרוריסטים וגם מול מקבלי ההחלטות - מהדרג המבצע ועד המפקדים שאישרו את הפעולה ליחידות הטרור. ואני מתכוון לכך. מחירים אלו ייגבו ‏בעומק איראן, בלב טהראן".‏

במסגרת דבריו הציג ראש המוסד סרטון החושף את המעורבות האיראנית העמוקה בטרור ברחבי העולם, ובו הודאות טרוריסטים שנשלחו לפגע בישראלים ויהודים על ידי ארגוני מודיעין וביטחון רשמיים. לדבריו, "אלו חושפים את טביעת האצבע האיראנית בפעילות טרור וממחישים, כי איראן אינה יכולה להכחיש אחריותה לטרור, גם כשהיא מסתתרת מאחורי מבצעים שאינם איראנים".

כמו כן, התייחס ברנע בנאומו בהרחבה לסיבות שהובילו את המשטר האיראני לתחושת ביטחון גבוהה יותר בשנה החולפת, ובהן עסקאות אמצעי הלחימה שאיראן ביצעה עם רוסיה, והדיכוי של מחאת החיג'אב. בהקשר לכך אמר: "ככל שגובר הביטחון העצמי האיראני, כך גוברים מאמציו להפיץ טרור בכל רחבי העולם מתוך תחושה שהמחיר שישלם לא יהיה גבוה".

ראש המוסד אמר כי רק השנה סוכלו 27 פיגועי טרור איראניים, ושב והזהיר לקראת חגי תשרי כי "רואים את הטרור העולמי זוקף את ראשו באופן מטריד. עלייה בניסיונות לפגוע ביהודים וישראלים ברחבי העולם. אנו פועלים למנוע זאת. לאחר שהוכחנו לעולם את מה שהיה לנו ברור, שכל אירועי הטרור שסוכלו היו בהנחיה איראנית, הגיעה השעה לגבות מחיר באופן שונה מבעבר. למעשה, למזלם הטוב של האיראנים, ניסיונות הטרור שלהם סוכלו. מדוע למזלם? כי עד כה הגענו רק למפקדים האחראים להוצאת הפעולות".

"למשטר האיראני אין יותר מרחב הכחשה, בעיקר אין לו חסינות", אמר ברנע. "המסר שלנו חד, ברור ונחוש. לאלו שהחליטו על שיגור החוליות - תהיו בטוחים שנגיע אליכם והצדק ייעשה וייראה. זה כבר הוכח בעבר, אין לנו ברירה, בעתיד אנחנו נעלה מדרגה. זהו טרור מדינתי, שיהיה ברור. מדובר בדירקטיבה של המנהיג. המימון, הביצוע והתכנון הוא בביצוע מדינתי של גופי המודיעין".

בהתייחסו לסוגיית הגרעין האיראני, אמר ברנע כי "לקהילה הבינלאומית אסור להשלים עם העובדה שמה שמפריד את איראן מהעשרה לרמה צבאית זו החלטה בלבד.‏ ישראל לא תשלים עם העשרה איראנית לרמות גבוהות כפי שהדבר מתקיים כרגע. על הקהילה הבינלאומית לעמוד מול איראן, לסרב לקבל בשתיקה את העמדת הפנים שלה, ולפעול לריסונה. יש לפעול במגוון כלים ושיטות הן למול הגרעין, הן למול התנהלותה האזורית של איראן והן למול פעילות הטרור אותה היא מנהלת.‏ אנחנו רואים ויודעים כיצד האיראנים פועלים וחושבים להתקדם בגרעין. לכך נותנים וניתן מענה. לא אחשוף כמובן שיטות אך ברור שאנו לא יושבים בחיבוק ידיים".

ראש המוסד סיים את במשפט פרסי עתיק: "לעולם אל תפתח דלת שאתה לא יכול לסגור מחדש. והמבין יבין".

תגיות:איראןהמוסדדוד ברנע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה