חדשות בארץ

פעיל השמאל לשרה סטרוק: "להשוות אותך לנאצים, זה להעליב את הנאצים"

רמת השיח האלים עולה מדרגה: פעיל השמאל קוסטה בלאק הצליח לחצות אפילו את הרף שקבעה שקמה ברסלר. ברשת התקוממו: "סטרוק חייבת לתבוע". האם גם הוא יתנצל?

  • כ"ד אלול התשפ"ג
(צילומים: אבשלום ששוני, אורן בן חקון / פלאש 90)(צילומים: אבשלום ששוני, אורן בן חקון / פלאש 90)
אא

זו כבר לא עוד התבטאות חריגה שאפשר להתנצל בעקבותיה, אלא מסר קשה במיוחד, כזה שאפילו אנשי השמאל מתביישים בו: אחרי ששקמה ברסלר כינתה נבחרי ציבור בימין "נאצים" והתחרטה, פעיל השמאל קוסטה בלאק הצליח לחצות אפילו את הרף הזה – הוא השתמש במילים בוטות כלפי השרה אורית סטרוק.

מתברר כי מיד בצאת השבת הביעה סטרוק זעזוע מהאמירה של ברסלר. היא צייצה בטוויטר: "מזועזעת מההתבטאות של שיקמה ברסלר. האנרכיסטים איבדו כל רסן, והגיעו להתרת-דם ממש. מצפה מחברי האופוזיציה לגלות אחריות, רגע לפני התהום, לגנות ולהוקיע בכל פה, ולקבוע מחדש את גבולות השיח באופן הברור ביותר".

בלאק, ממנהיגי מחאת השמאל שמקבל במה בעיתון "הארץ", הגיב לה כך: "להשוות חלאה כמוך לנאצים, זה להעליב את הנאצים. טינופת פשיסטית ובזויה". הסיפור הזה יצר סערה. לא ברור האם בלאק יתנצל, אבל דבר אחד בטוח – השיח ברשתות הופך להיות אלים במיוחד.

כזכור, ברסלר עצמה התנצלה וכתבה: "טעיתי אתמול בהתבטאות שלי. השתמשתי במילה שאין לה מקום בשיח. אני מצרה ומתנצלת על האמירה הזו. גם טעויות הן חלק מהחיים והמאבק שלנו על המדינה שלנו והעתיד שלנו. רק מי שלא עושה לא טועה. מתקנת וממשיכה".

ברשת גינו את דבריו של בלאק. "אורית סטרוק צריכה לקחת את כל הצייצנים שתומכים בדבריו של קוסטה בלאק ולתבוע אותו ואותם. ביום שבו אנרכיסט ומסית אחד ישלמו מחיר כבד מאוד על דבריהם או מעשיהם, כל המחאה תיעצר. זכרו את דבריי", כתב אחד הגולשים.

"נראה לי שהבנתי", כתב גולש אחר. "הם סך הכל נגד העמדות הלאומיות של הציונות הדתית. אה, ונגד החרדים אוהבי הכסף, וגם נגד הליכודניקים הבבונים, וגם נגד כל מי שמעז לדבר איתם. חוץ מזה, עם כל השאר הם בסדר, בערך".

תגיות:אורית סטרוקהסתה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה