חדשות בארץ

שקמה ברסלר: "אסור לדבר עם נאצים – יהודים או לא יהודים". נתניהו: "הסתה פרועה לרצח"

מנהיגת המחאה נגד הממשלה והרפורמה המשפטית כינתה נבחרי ציבור בימין "נאצים". ראש הממשלה: "גם זילות השואה וגם הסתה פרועה לרצח שרי הממשלה ונבחרי ציבור"

  • כ"ג אלול התשפ"ג
נתניהו, בעיגול: ברסלר (צילומים: יונתן סינדל ודוד כהן, פלאש 90)נתניהו, בעיגול: ברסלר (צילומים: יונתן סינדל ודוד כהן, פלאש 90)
אא

שקמה ברסלר, ממנהיגי מחאת "הדגלים השחורים" נגד הממשלה והרפורמה המשפטית, כינתה בסוף השבוע נבחרי ציבור בימין "נאצים". בכינוס שנערך אתמול (שישי) בנהלל, תקפה ברסלר את ניסיונותיו של הנשיא יצחק הרצוג לחדש את המגעים לפשרה בין הקואליציה לאופוזיציה ואמרה: "אסור לדבר עם נאצים, בין אם הם יהודים או לא יהודים".

דבריה של ברסלר כוונו נגד מפלגות הציונות הדתית ועוצמה יהודית החברות בקואליציה. קודם לכן אמרה כי רוב מוחלט בעם מוקיע את "הגזענים והפשיסטים", כהגדרתה: "בתוך ה-80% שהם לא פשיסטים וגזענים, האנשים שרוצים את נתניהו הם ככה קטנים ולכן אין שום סיבה שהוא יהיה ראש ממשלה". עוד הוסיפה כי "בתוך ה-80% האלה, לנתניהו אין רוב".

בעקבות הביקורת החריפה על דבריה, התנצלה ברסלר היום וצייצה: "טעיתי אתמול בהתבטאות שלי. השתמשתי במילה שאין לה מקום בשיח. אני מצרה ומתנצלת על האמירה הזו. גם טעויות הן חלק מהחיים ומהמאבק שלנו על המדינה שלנו והעתיד שלנו. רק מי שלא עושה לא טועה. מתקנת וממשיכה".

בעוד במחנה השמאל לא נשמעו עד כה גינויים לדבריה של ברסלר, בימין הגיבו בחריפות. ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר לאחר צאת השבת: "אני מגנה בחריפות את דבריה של מובילת הפגנות השמאל, שקמה ברסלר, שהתייחסה לשרי הממשלה כאל 'נאצים'. האמירה השערורייתית הזאת היא גם זילות השואה, וגם הסתה פרועה לרצח שרי הממשלה ונבחרי ציבור. הזכות להפגין איננה הזכות להסית".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, תקף: "זילות השואה ודבריה החריפים של מובילת מחאת השמאל הקיצוני, שקמה ברסלר, צריכים לקבל גינוי מקיר לקיר ללא שום הבדלי מחנות ודעות. אישה שמשווה את חברי הציונות הדתית לנאצים זו הסתה פרועה וחמורה. למחות – כן. להסית – לא!".

ח"כ בועז ביסמוט (הליכוד) כתב: "לפני כמה חודשים אמרתי בריאיון שמובילי המחאה אנטישמים. אתם בטח יכולים לנחש איך התקשורת הגיבה, ביקשו שאחזור בי. מיותר לציין שלא חזרתי, והיום גברת פרופסורית שמשווה יותר מ-2 מיליון אזרחים לנאצים רק מחזקת את האמירה שלי".

ח"כ טלי גוטליב (הליכוד) דחתה את התנצלותה של ברסלר: "אני לא סולחת לך, שקמה ברסלר. לקרוא נאצים לח"כ ולהדגיש שאסור לדבר עם נאצים יהודים או לא יהודים – זו לא פליטת פה ולא טעות. זו השנאה והרוע שהעבירו אותך ואת הכבשים שסביבך על דעתכם. החיים והמוות ביד הלשון. אני מקווה שאחרוני המפגינים יבינו שאת פייק גמור. את עובדת בלהתסיס מחאות על כלום".

הפרשן הפוליטי עמית סגל מתח ביקורת על השתיקה בשמאל ביחס להתבטאותה של ברסלר: "איש מראשי מפלגות האופוזיציה לא גינה עד עכשיו את דבריה המטורללים של שקמה ברסלר, שהשוותה בין מגעי הפשרה בבית הנשיא לבין הידברות עם נאצים – ולא בפעם הראשונה בחודש האחרון. כנראה שלא חסמו ליש עתיד את הגישה לווטסאפ אלא לכל האופוזיציה את הגישה לטוויטר".

תגיות:בנימין נתניהושקמה ברסלר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה