חדשות בארץ

העתירה נגד אי כינוס הוועדה למינוי שופטים: נשקלת האפשרות להוצאת צו ביניים

שופטי בג״ץ הורו לממשלה ולשר המשפטים להתייחס לאפשרות שיוצא צו על תנאי עוד טרם הדיון. תומכי הרפורמה המשפטית יפגינו הערב מול בית המשפט

אולם בבית המשפט העליון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)אולם בבית המשפט העליון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

שופטי בג"ץ, שידונו בעתירה שהוגשה הקוראת לשר המשפטים יריב לוין לכנס את הוועדה למינוי שופטים, הודיעו היום (חמישי) לממשלה ולשר, כי נשקלת האפשרות להוצאת צו ביניים. האפשרויות המשפטיות: קיום דיון מקדמי בנוגע לצו עצמו, הוראה לשר לכנס את הוועדה טרם הדיון ואפשרות למתן צו מוחלט בתום הדיון שייערך ב-19 בספטמבר.

נזכיר כי השופטים נעתרו בשבוע שעבר לבקשת לוין לדחות את הדיון שאמור היה להתקיים היום. בין היתר בשל טענת לוין שעליו להגיש תגובה נרחבת יותר לעתירה, בייחוד לאחר שהיועמ"שית, עו"ד גלי בהרב מיארה, הודיעה לבית המשפט כי היא תומכת בעתירות נגד הממשלה. 

נציין כי במסגרת הפשרה שהציע נשיא המדינה יצחק הרצוג, לפיה הרכב הוועדה לא ישונה, בהסכמת הקואליציה והאופוזיציה, קיים סיכוי שאם הצעת הפשרה תתקבל, הממשלה תבקש לבטל את העתירה.

תומכי הרפורמה יפגינו הערב מול בית המשפט העליון

הערב תתקיים מול בית המשפט העליון עצרת תמיכה ברפורמה המשפטית, תחת הכותרת "הפגנת החירות". באי העצרת יקראו לשופטי בג"ץ לא לדון בשינוי חוקי יסוד שנחקקו בכנסת. בין היתר יטענו כי אין לשופטים "הסמכות לפסול חוקי יסוד, וכי אין להם את הסמכות לפסול את בחירת העם".

העצרת מאורגנת על ידי מטה תקומה 2023 וארגוני ימים נוספים, וצפויים להשתתף בה שרים, חברי כנסת, פרופסורים, דוקטורים ואישי ציבור נוספים. בין אלה שנרשמו לשאת דברים: שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳. ח"כ בועז ביסמוט, פרופ' אלישע האס, ד"ר קרן אסייג, ד"ר עדי סבו, עו"ד מושיק קוברסקי, עו"ד מיכאל דבורין, הרב דוד פנדל, תת אלוף דני ון ביר, מתן פלג, קולין גליק ושי קולך.

בנאומים צפויים הנואמים להתייחס לכך שפסילת חוקי יסוד עלולה להוביל למשבר חוקתי, וכן כי פסילת חוק הנבצרות הוא פגיעה בהצבעתם של מיליוני מצביעי המחנה הלאומי שבחרו בממשלה הזאת ובעומד בראשה.

המשטרה הודיעה כי החל מהשעה ארבע אחר הצהריים יהיו שינוים בהסדרי תנועת כלי רכב ורחובות יחסמו לתנועה: רחוב אליעזר קפלן וזוסמן יחסמו בקטע בין רחוב דרך רופין (כיכר השעון) ועד שד׳ רבין שיחסם בקטע בין רחוב לורך ועד רחוב רוטשילד. רחוב הנשיא השישי יחסם בקטע בין צומת שערי משפט ועד שד׳ רבין. רחוב רוטשילד יחסם בקטע בין שד׳ יצחק רבין ועד משכן הכנסת. רחוב עזה יחסם בקטע בין רחוב הזז ועד מטודלה.

מהמשטרה נמסר כי ייתכן וייחסמו רחובות נוספים וייתכנו עומסי תנועה גם ברחובות הסמוכים. ציבור הנהגים מתבקש להישמע להנחיות השוטרים בחסימות ולבחור מראש בדרכים חלופיות.

תגיות:בג"ץהרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה