חדשות בארץ

מח"ש ערערה על זיכויה של שוטרת מג"ב. בן גביר: "התאהבו ברדיפת שוטרים שמוסרים נפשם"

המחלקה לחקירת שוטרים ערערה לבימ"ש המחוזי על זיכויה של השוטרת אוריאן בן כליפא. איתמר בן גביר: "ערעור מיותר שגורם לסירוס הלוחמים שלנו"

שוטרי מג"ב. ארכיון (צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90(שוטרי מג"ב. ארכיון (צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90(
אא

המחלקה לחקירת שוטרים הגישה היום (רביעי), לבית המשפט המחוזי בירושלים, ערעור על הכרעת דינו של בית משפט השלום בעיר, שזיכה את שוטרת מג"ב אוריאן בן כליפא מעבירת שיבוש הליכי משפט, מטעמים של "הגנה מן הצדק".

בן כליפא הורשעה בתקיפת צעירה בעיר העתיקה בירושלים לפני כשנתיים ונידונה לשמונה חודשי מאסר על תנאי. היא ערערה על הכרעת הדין.

נזכיר כי כנגד השוטרת הוגש כתב אישום בעקבת מקרה שקרה בחודש נובמבר אשתקד. במהלכו, היא הוצבה בשער האריות בירושלים במסגרת תפקידה. צעירה ערבייה שביקשה לעבור סורבה על ידי בן כליפא, ולאחר מכן התלוננה על כך שזו האחרונה דחפה ותקפה אותה.

בן כליפא הורשעה בעבירה של תקיפה הגורמת חבלה של ממש וזוכתה מעבירה של שיבוש הליכי משפט. השופטת סקפה שפירא, קבעה אז בהכרעת הדין כי "אין חולק על הקושי והמתח שמביא לביצוע המשימה, אך יש להפגין אורך רוח ולהימנע מעימותים פיזיים. לא כך נהגה הנאשמת - היא דחפה את המתלוננת כמה פעמים. גם אם הייתה התנגדות כלשהי מצד המתלוננת, היא הייתה רפה". השופטת גזרה עליה עונש של מאסר על תנאי.

בן כליפא ערערה כאמור על ההרשעה וציינה באמצעות סניגוריה כי "המחלקה לחקירת שוטרים ניהלה חקירה רשלנית, וההרשעה הובילה לירידה בהרתעה ופגיעה משמעותית באנשי כוחות הביטחון, שיפחדו כעת לבצע את משימתם ויפעלו ברפיון מחשש להרשעה פלילית". נציין כי לאחר גזר הדין הוחזרה השוטרת לשירות במפקדת החיל, על ידי פיקוד המשטרה ומג"ב.

המחלקה לחקירת שוטרים ערערה על הזיכוי, ולא על העונש שהוטל במסגרת ההרשעה. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב על כך: "המחלקה לחקירת שוטרים התאהבה ברדיפת שוטרים ולוחמים שמוסרים נפשם למען מדינת ישראל וביטחון אזרחי ישראל, ורדיפת לוחמת מג"ב אוריאן בן כליפא היא ההוכחה הטובה ביותר לשינוי עמוק ויסודי שנדרש במח"ש ובפרקליטות. קורא לפרקליט המדינה להפסיק לנהל מדיניות שמאל, שלא מתחשבת בחיילים ובשוטרים שלנו. מלכתחילה לא היה צורך בהגשת כתב אישום נגד הלוחמת, ובוודאי שהערעור שהוגש לבית המשפט נגד הלוחמת הוא מיותר, וגורם לסירוס הלוחמים שלנו".

תגיות:מג"בבית משפט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה