חדשות בעולם

רצו "לעשות קיצור דרך" ושברו חלק מהחומה הסינית

איש לא חשב שהחומה הגדולה של סין, אחד מהמבנים העתיקים המרשימים ביותר בעולם, תישבר דווקא על ידי שני אזרחים מקומיים - ועוד בעזרת דחפור

  • כ' אלול התשפ"ג
אא

בצעד די תמוה, שני אזרחי סין, גבר בן 38 ואשה בת 55, החליטו להרוס חלק מהחומה בסין שנבנה לפני יותר מ-600 שנה. ההרס נעשה באמצעות דחפור ועל פי הדיווחים השניים עשו את הנזק ויצרו את החור באמצע החומה כדי "לקצר את הדרך", על מנת להגיע לכלים הנדסיים שהשאירו מחוץ לחומה.

אותו חלק של החומה שנהרס נבנה בין השנים 1368-1644. מדובר בחלק בשטח המונגולי האוטונומי במדינה. על פי בדיקה ראשונית, השניים ביצעו נזק בלתי הפיך ונראה כי לא ניתן יהיה לשחזר את הנזק שנעשה.

הרשויות בסין ממשיכות בחקירה, על מנת להבין מה חשבו לעצמם שני האזרחים כשביצעו את החור בתוך החומה. בסיום החקירה השניים אמורים לספוג עונש משמעותי בגין הריסת אתר שכבר הוגדר כאתר מורשת עולמי.

החומה הגדולה של סין שופצה פעמים רבות במרוצת השנים. מטרתה אז הייתה להגן על האימפריה הסינית מפני פשיטות הברברים, שהגיעו בין היתר ממונגוליה וממנצ'וריה. החומה הגדולה כולה, הכוללת גם את חומות המשנה המסתעפות ממנה, היא באורך 8,851 ק"מ. היא הוכרזה כאתר מורשת עולמי בשנת 1987.

תגיות:סיןהחומה הסינית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה