חדשות בארץ

לוין: "ההצעה הזו היא לא הצעה שמישהו קיבל אותה, אפשר לקרוא לה עד מחר מתווה פשרה"

שר המשפטים יריב לוין התייחס בריאיון נרחב למתווה החדש שהוצע בנוגע לרפורמה המשפטית. על האופוזיציה: "הם מסרבים לדבר עם הממשלה. לא מוכנים לקיים שום דיון ומשא ומתן"

יריב לוין (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)יריב לוין (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

בג"ץ ידון מחר בעתירה הקוראת לשר המשפטים, יריב לוין, לכנס את הוועדה למינוי שופטים, ובשבוע הבא ייערך הדיון בעתירות לביטול חוק צמצום עילת הסבירות. בריאיון שהעניק היום (רביעי) לרדיו צפון, התייחס לוין למספר נושאים: הצעת הפשרה של בית הנשיא בנוגע לרפורמה המשפטית, יחסיו עם היועמ"שית וביחוד, "האי" משא ומתן מול האופוזיציה.

על האפשרות להגיע להסכמה רחבה מול מתנגדי הרפורמה המשפטית אמר לוין: "ההצעה הזו היא לא הצעה שמישהו קיבל אותה, אפשר לקרוא לה עד מחר מתווה פשרה. העבודה המשותפת שלי עם ראש הממשלה בנימין נתניהו זו עבודה אדוקה, על בסיס יום יומי בתיאום מלא. כל הניסיון להראות שהוא נמצא בעמדה אחת ואני אחרת, לא נכון. אני, מהיום הראשון שהצגתי את הרפורמה במערכת המשפט, קראתי לקיים הידברות. הצעתי פעם אחר פעם לשבת ולהגיע להסכמה. אני מאמין שאם רק נשב ונדבר נגיע להסכמה. מה שקורה באופוזיציה אני לא חושב שיש לה אח ורע בעולם. הם מסרבים לדבר עם הממשלה. לא מוכנים לקיים שום דיון ומשא ומתן. בני גנץ אירח את אבו מאזן בביתו, אבל איתי הוא לא מוכן להיפגש. אותו דבר גם עם יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד. אני מוכן לשבת איתם עוד היום, הייתי מוכן כבר חודשים". 

לדברי לוין, "איך נגיע להסכמה אם לא נשב ונדבר, זה ממש אבסורד. כל האשמות האלה הן האשמות שווא. אני לא חושב שאני אי פעם היטעתי את גנץ בעניין כזה או אחר, או לא עמדתי במילה שאמרתי לו. כל הדברים האלה הם סיפורים, אנחנו גם יכולים לומר שאנחנו לא מאמינים לו, כאשר חתמנו על הסכם הוא הופר בשורה ארוכה של סעיפים. גם לנו יש הרבה סיבות לחוסר אמון".

שר המשפטים יתייצב מחר מול הרכב שופטי בג"ץ שידון בעתירות נגדו, וגם מול היועמ"שית, גלי בהרב מיארה, שהודיעה כי היא תומכת בעתירה. על מיארה והעבודה מולה אמר: "היועץ המשפטי זה ירושה של הממשלה הקודמת. מה שקורה כאן זו מציאות בלתי נסבלת, ממשלת ישראל מוצאת את עצמה ללא ייצוג משפטי. היועצת במקום לייצג את הממשלה, בכל עניין מהותי, באה ומודיעה לבית המשפט שהיא מבקשת להוציא צו נגד השרים ונגד הממשלה. אני אומר את זה לרבים ששואלים על הפיטורים שלה, המצב המשפטי הקיים של החלפת היועצת הוא אירוע קשה מאוד לביצוע. אני חושב שמגיעים למצב כזה ולתהליך כזה רק בלית ברירה. אני מאוד מקווה שיקרה מה שהופך בגדר נס, אולי תהיה השפעה על המצב, ונראה יועצת משפטית שמבינה שהאחריות שלה והחובה שלה היא כדי לפעול לייעץ לממשלה ולייצג אותה".

 

תגיות:יריב לויןרפורמה משפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה