חדשות בארץ

מתווה הפשרה: גורמים באופוזיציה מתנגדים, הסיעות החרדיות מנסות להביא לפשרה

חוסר הסכמות גם בתוך הליכוד בנוגע למתווה, מוביל כרגע לעננה פוליטית. חלק מחברי הקואליציה מפעילים לחץ על נתניהו, בעוד ששר המשפטים לוין טרם שינה את עמדתו. אז מה הסיכוי לפשרה?

  • כ' אלול התשפ"ג
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

המערכת הפוליטית ממשיכה לעסוק בכל הנוגע למתווה הפשרה של הנשיא, כדי להוריד מסדר היום את העננה הפוליטית וחוסר הוודאות הכלכלי שנוצר בעקבות הרפורמה המשפטית.

בקואליציה וגם באופוזיציה יש מי שמתנגד אליה, אבל במקביל, חלק מחברי הקואליציה מפעילים לחץ כבד על ראש הממשלה בנימין נתניהו לדחוף כדי להגיע להסכמות בכל מחיר. המפלגות שמנסות להביא להסכמות הן בעיקר המפלגות החרדיות.

לפי פרסומים בחדשות 12, גורמים בש"ס ובדגל התורה מנהלים מגעים עם המחנה הממלכתי של גנץ על "עסקת צד". יו"ר ש"ס אריה דרעי אירח אתמול בביתו מומחי משפט מהמחנה הליברלי, כדי לנסות ולקדם את הפשרה.

במקביל, יש מי שחושב שמתווה הפשרה של הנשיא לא תביא את שני הצדדים לסיכום. בסביבת ראש הממשלה נתניהו התאכזבו אחרי הנאום התקיף של יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ, וכעת גורמים במפלגה סקפטיים לגבי הנכונות של נתניהו להגיע למיצוי השיחות.
במקביל, בבית הנשיא עושים מאמצים לקדם את השיחות ולמנוע משבר חוקתי. גורמים המעורים במגעים מטילים ספק בפריצת דרך לאור התגובות של חלק מחברי הקואליציה שמתנגדים לפשרה. מנגד, גורמים בליכוד טענו כי נתניהו דווקא כן עומד מאחורי המתווה, למרות הוויתורים בוועדה לבחירת שופטים, אך הוא טרם הצליח לשכנע את שר המשפטים לוין בעניין הזה.

תגיות:אופוזיציהקואליציה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה