חדשות בארץ

מחר תיערך הפגנת התומכים ברפורמה. רוטמן: "אם בית המשפט יחליט על כל סוגיה, לא נהיה מדינה דמוקרטית"

בג"ץ ידון מחר בעתירה נגד אי כינוס הוועדה למינוי שופטים. התומכים ברפורמה המשפטית יפגינו מחוץ לכותלי בית המשפט. שר המשפטים: "לא יכול להיות שממשלה נבחרת לא תחוקק דבר"

עצרת בעד הרפורמה המשפטית. ארכיון (צילום: גילי יערי, פלאש 90)עצרת בעד הרפורמה המשפטית. ארכיון (צילום: גילי יערי, פלאש 90)
אא

הרכב שופטי בג"ץ ידון מחר (חמישי) בעתירות המבקשות לחייב את שר המשפטים יריב לוין לכנס את הוועדה לבחירת שופטים. מחוץ לכותלי בית המשפט העליון צפויה להתקיים עצרת מחאה של התומכים ברפורמה המשפטית. העצרת היא בסימן "הפגנת החירות, הם לא ייקחו לנו את הקול", והיא תקרא למנוע את התערבות היתר של בית המשפט, כמו גם את הניסיונות מצד השמאל למנוע מהקואליציה לקדם את הרפורמה.

יו"ר ועדת חוקה, ח"כ שמחה רוטמן, תקף הבוקר בחריפות את כוונת בג"ץ לדון בחוקי יסוד ואמר כי אם בג"ץ ימשיך במדיניות הזאת, הדבר יביא לפגיעה בדמוקרטיה. את הדברים אמר רוטמן במסגרת סרטון שפרסם עם קריאה להגיע ל"עצרת החירות".

לדבריו, "כל מי שראה מה קרה בשבת האחרונה שמדינה בשלטון בג"ץ נראית כך. אם אנחנו רוצים שמסתננים ישתלטו לנו על הרחובות, נמשיך לתת לבג"ץ וליועצים המשפטיים להכתיב את המדיניות. ביום חמישי כולם יוצאים להפגין, זה מאוד חשוב. הנושא של מערכת המשפט הוא לא עניין של משפטנים, הוא עניין של כל אחד ואחד מאיתנו".

"כולנו חייבים לחיות בדמוקרטיה, כולנו חייבים לחיות במדינה יהודית, ומה ששומר כמדינה יהודית ודמוקרטית זאת העובדה אנחנו הולכים לבחירות ומחליטים מה יהיה. אם בית המשפט יחליט מה יהיו חוקי היסוד, אם בית המשפט יחליט מה תהיה מדיניות ההגירה, אם בית המשפט יחליט על כל סוגיה במדינת ישראל - אנחנו לא נהיה מדינה דמוקרטית, אנחנו לא נהיה מדינה יהודית", הוסיף רוטמן.

שר המשפטים לוין, שיופיע מחר בדיון בבג"ץ, נשמע תקיף במיוחד אמש, בכנס במרכז מורשת בגין: "לא יכול להיות שממשלה נבחרת לא תחוקק דבר. אם נדרוש מכל השרים וחברי הכנסת של הקואליציה להתייצב לצד המאבק הזה אנחנו ננצח. לא חושב שיש אדם הגון ורציני אחד שמאמין שעשינו טעות, ברפורמה ובדרך. השמאל היה מפגין בכל מקרה, ובמחשכים לא היינו מצליחים".

העצרת מחר תערך בכיכר החירות מול בית המשפט העליון, בהשתתפות אישי ציבור, שרים, ח"כים ורבנים, בהובלת מטה תקומה 2023 ובשיתוף שורת ארגונים בניהם - אם תרצו, ריבונות, ישראל שלי, עד כאן, תורת לחימה, חותם, כל ישראל ועוד.

יו"ר תקומה 2023 ברל'ה קרומבי, ממארגני העצרת, אמר: "בג"צ דן בחוקי יסוד בצורה לא דמוקרטית, תוך שהוא מנסה לעשות מחטף וליצור תקדימים. במקום לרסן את האקטיביזם השיפוטי ולהתחשב ברצון רוב העם, בג"ץ אף מגדיל לעשות ומנסה להוציא לנבצרות ראש ממשלה שקיבל 2.5 מיליון מקולות הבוחרים. הקריאה שלנו לבג"ץ היא לא לחרוג מהאקטיביזם השיפוטי שהוא כל כך מייחס לעצמו".

תגיות:בג"ץרפורמה משפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה