חדשות בארץ

מחאה נגד מנהל הגימנסיה: "צה"ל הוא אפרטהייד? ברוך שפטרנו"

"לפי התפיסה שלהם", כתב השחקן שי גולדשטיין על הסטודנטים המוחים בתיכון, "אין לצה"ל זכות קיום כי הוא צבא כובש. אלה הסיסמאות שהם מטפטפים באוזני ילדיהם, אבל בלעדיו לא הם ולא הוריהם ימשיכו להתקיים פה". גם דובר צה"ל לשעבר הגיב

  • י"ט אלול התשפ"ג
(צילומים: משה שי / פלאש 90, shutterstock)(צילומים: משה שי / פלאש 90, shutterstock)
אא

מנהל הגימנסיה בהרצליה, זאב דגני, התפטר השבוע לאחר שההנהלה של המוסד החינוכי החליטה לבטל אירוע, במסגרתו תלמידים יכריזו כי הם עומדים להגיש מכתב סרבנות ולא ישרתו בצה"ל. ההתפטרות הצליחה לעורר הד מסוים, בעיקר ברשתות החברתיות.

מי שלא נותר אדיש לסיפור הוא השחקן שי גולדשטיין, שהחליט לבקר בחריפות את ההתנהלות. "מנהל גימנסיה הרצליה התפטר. הוא התפטר כי הוועד המנהל של הגימנסיה ביטל לו אירוע של תלמידים סרבנים שבו התכוונו מאות נערים להגיש מכתב סרבנות לשירות בצה"ל", כתב. "התעמולה עובדת בדיוק במוקדים שבו היא אמורה לעבוד; אצל בני הנוער התמימים של המחנה המוחה. והם הולכים בעקבות ההורים שלהם, 'לפי התפיסה שלהם אין לצה"ל זכות קיום כי הוא צבא כובש וצבא אפרטהייד וכל הסיסמאות שהם מטפטפים באוזני ילדיהם. אם היה אפשר להראות לנערים הללו בחיזיון את ישראל בלי צה"ל ליום אחד, אולי הם היו מבינים מה תוצאות הרעל שההורים שלהם משקים אותם".

גולדשטיין הבהיר כי "כי יום אחד בלי צה"ל ולא הם ולא הוריהם ולא אנחנו נמשיך להתקיים פה. תתווכח עם זה מר דגני וברוך שפטרנו".

דובר צה"ל לשעבר אבי בניהו כתב: "יש בי הרבה כבוד לדעות שונות, גם 'לרוח התל אביבית', ובמסגרת זו תמיד כיבדתי, גם אם לא הסכמתי עם זאב דגני מנהל גימנסיה הרצליה. חרקתי שינים כדובר צה"ל כשסרב לפתוח את שערי בית הספר למפקדי צה״ל לקראת גיוס. אבל כנס תמיכה בית ספרי בסרבנות לשרות בצה"ל? עד כאן".

תגיות:הרצליהגימנסיהשי גולדשטיין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה