ראש השנה

5 טיפים שיעזרו לכם לעבור את תקופת החגים ברוגע ובשמחה

תקופת החגים מתאפיינת בהרבה שמחה, אך גם בהרבה לחץ והכנות. ישנן הרבה הוצאות כספיות, ולא מעט נסיעות ובישולים. האם אפשר להיכנס לתקופת החגים בשמחה, ולהישאר שמחים ורגועים לאורך כל הדרך?

אא

איך אתם מרגישים לגבי החגים המקרבים? האם אתם חשים לחץ או שמחה והתרגשות? הכל, מסתבר, תלוי בגישה ובהתארגנות המוקדמת. כמה מוקדמת? כמה שיותר. אספנו לכם 5 טיפים שיגרמו לתקופת החגים לעבור גם אצלכם על מי מנוחות:

1. הגישה

אמרה לי אשה חכמה משפט שהולך איתי כבר כמה שנים: "מי שציווה על החגים – נותן גם את הכוח לקיים אותם". נזכור שהחגים זו מתנה אלוקית מלמעלה, נצא לרגע מהמרוץ האינסופי, נרים עיניים לשמיים ונזכור עד כמה גדולה הזכות שלנו לחגוג את החגים – במיוחד בארץ ישראל ומתוך בריאות. 

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

 

2. הרשימה

רשימה מפורטת היא פשוט חובה לפני תקופה עמוסה. אל תזלזלו בכוחם של עט ודף נייר לשנות עבורכם את כל המציאות. זכרו, כל דבר שנראה מלחיץ עד בלתי אפשרי בתוך הראש, הופך לנגיש ואפשרי על הדף. כשמפרטים על דף נייר את כל המשימות, סעודות, קניות וכמויות – התמונה מתחילה להתבהר והכל נראה הרבה יותר הגיוני.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

 

3. החלוקה

מכירים את הדודות והסבתות שמבשלת כבר שבועיים לפני והמקפיאים שלהן תמיד מלאים בכל טוב? בואו ונלמד מהן. שבו ותכננו תפריט מראש – היום אפשר לבשל ולהקפיא את רוב האוכל מראש ולא צריך לבשל הכל בדקה האחרונה. חלקו את המשימות מהרשימה שהכנתם בסעיף בקודם: אפייה יום אחד. בישולים יום אחד, ניקיונות וכן הלאה. כשההכנות פרושות על פני מספר ימים – מפלס הלחץ יורד.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

 

4. הקניה

כלל ברזל: קנו כל מה שאפשר לקנות מראש – בגדים, מזון, קישוטי שולחן – החנויות עמוסות בסחורה לחג כבר כחודש לפני – נצלו זאת ואל תחכו לרגע האחרון. גם ארבעת המינים לא חייבים לחכות לרגע האחרון. בבני ברק, בירושלים ובערים נוספות נפתחים שווקים של ארבעת המינים מספר ימים לפני החג. בנוסף, כיום, ישנן מכירות בהכשרים מהודרים של ארבעת המינים בהן אפשר להזמין מראש. בררו על מכירה כזאת באזור מגוריכם ותחסכו זמן רב. קניות און ליין של ביגוד ומזון יכולות לעזור מאוד בחיסכון של זמן, ולפעמים גם בחיסכון כלכלי, אם קונים מספיק זמן מראש.

 

5. הסגולה

אם אתם חובבי סגולות כמוני, בדקו מראש איזו סגולה טמונה בהכנות הספציפיות של חג. לדוגמא: עריכת שולחן ראש השנה לפני חצות היום מסוגלת לפרנסה טובה – שווה, לא?! הסגולות האלו אמנם לא כתובות בכל הספרים ותצטרכו לחפש מעט, אך הן שוות את מנת המוטיבציה שתקבלו לעשייה מבורכת לקראת החג.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

תגיות:חגיםקניות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה