חדשות בארץ

חשד: חלק מהאריתראים שנפצעו מירי בתל אביב נורו על ידי מתפרעים אחרים

גורמים במשטרה ציינו כי מספר נפגעי הירי לא תואם לדיווחים של השוטרים שביצעו ירי. מצלמת אבטחה בחצר בית בתל אביב תיעדה אריתראי חמוש באקדח

המהומות בתל אביב (צילום: Omer Fichman/Flash90)המהומות בתל אביב (צילום: Omer Fichman/Flash90)
אא

המחלקה לחקירת שוטרים המשיכה היום (שני) לחקור את הירי שביצעו בשבת שוטרי מחוז תל אביב במתפרעים אריתראים וגרמו לפציעתם. גם המשטרה עורכת תחקיר פנימי משלה, ועל פיו מספר נפגעי הירי, 15, לא תואם למספר מיקרי הירי הבודדים עליהם דיווחו השוטרים. החשד: חלק מהמתפרעים היו חמושים בנשק והם שירו לעבר יריביהם.

חיזוק להערכת המשטרה התקבל מצפיה בצילומים שנלקחו מתוך מצלמת אבטחה, שהוחרמה מחצר בית לצורכי חקירה. בתיעוד, שפורסם בכאן 11, רואים בבירור אריתראי כשהוא חמוש באקדח. החשוד טרם נעצר.

בהתפרעות שהייתה בשבת נפצעו מעל ל-120 בני אדם, מתוכם כחמישים שוטרים. 55 מתפרעים נעצרו ומעצרם הוארך. הם חשודים בתקיפת שוטרים וגרימת נזק לעשרות חנויות בתל אביב.

נזכיר כי ההתפרעויות החלו לאחר שאריתראים החיים בישראל, מרביתם מבקשי מקלט שמעמדם טרם הוסדר, והרואים עצמם מתנגדים לממשל בארץ המוצא שלהם, התעמתו עם בני ארצם שהביעו הזדהות בממשלה האריתראית, וביקשו לקיים אירוע תמיכה בה. בין הצדדים היריבים התפתח עימות אלים, המשטרה נדרשה להתערב ולהפריד, ואז המתפרעים התעמתו באלימות עם המשטרה.

בעקבות המהומות החלה הממשלה בניסיון ליישם מהלך שיוביל להרחקה מהארץ של אלו המוגדרים מסורבי מקלט, או מסתננים לא חוקיים, וכן של אלו שנעצרו בגין ההתפרעויות.

שר הפנים משה ארבל התייחס לכך היום בווינט ואמר כי "לא רק לממשלה יש אחריות על כך, אלא גם לבית המשפט, שפסל חוקים שעוסקים בנושא. עדיין עם הסמכות באה אחריות, ויש אחריות גם למקבלי החלטות ולחברים בממשלה. לצד זאת, גם בית המשפט לא יכול לרחוץ את כפיו בניקיון. יש לו אחריות". השר הודה עם זאת שישראל כמדיניות אינה בודקת כמעט בקשות מקלט. לדבריו הסיבה לכך היא תקציבית מאחר ויש מחסור בכוח אדם.

ארבל אמר כי המתפרעים יועברו למעצר מנהלי: "המתפרעים מסוכנים למדינה והם יועברו מהמעצר הפלילי שלהם, עם סיומו, למעצר מנהלי שלא דורש בעצם את הראיות הפליליות, ואנחנו נפעל כדי לקדם את הגירוש שלהם. מדינה ריבונית לא יכולה להסכים למציאות שבה יש פורעים שחלקם אגב תומכי משטר, שזה אבסורד. הם מגישים מצד אחד בקשה לפליטות וטוענים שהם נרדפים במדינתם, ומצד שני הם תומכים באותו משטר. זו מציאות מעוותת".

תגיות:משטרהמסתננים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה