חדשות כלכלה

אוויר לנשימה לנוטלי הלוואות: הריבית במשק לא תעלה

בפעם השנייה ברציפות בנק ישראל הודיע כי הריבית במשק לא תעלה, והיא תישאר על 4.75 אחוזים. נשיא התאחדות התעשיינים: "החלטה מושכלת ובריאה"

 בנק ישראל (צילום: Yonatan Sindel/Flash90) בנק ישראל (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

הוועדה המוניטרית של בנק ישראל, בראשות הנגיד אמיר ירון, הודיעה היום (שני) כי החליטה להותיר את הריבית הבסיסית במשק על שיעור של 4.75%. ריבית הפריים נותרה על 6.25%. זו הפעם השנייה ברציפות שהריבית לא עולה, לאחר עשר העלאות רצופות בשנה האחרונה. אי העלאת הריבית היא בשורה חיובית לנוטלי משכנתאות והלוואות.

עם זאת, לפי הודעת הוועדה, בהחלט תיתכן עליית ריבית נוספת בהמשך: "הפעילות הכלכלית במשק הישראלי מצויה ברמה גבוהה ומלווה בשוק עבודה הדוק, אם כי ישנה התמתנות מסוימת במספר אינדיקטורים. האינפלציה עודנה רוחבית ומצויה ברמה גבוהה. עם זאת, בחודשים האחרונים מסתמנת האטה באינפלציה. לכן, הוועדה החליטה להותיר את הריבית על כנה, אך רואה היתכנות לא מבוטלת להמשך העלאה של הריבית בהחלטותיה הבאות, ככל שסביבת האינפלציה לא תמשיך להתמתן בהתאם למצופה. תוואי הריבית יקבע בהתאם לנתוני הפעילות והתפתחות האינפלציה, זאת על מנת להמשיך ולתמוך בהשגת יעדי המדיניות".

מומחי כלכלה ציינו כי שיעור האינפלציה הנמוך יחסית בשלושת החודשים האחרונים (0.2% במאי, 0% ביוני ו-0.3% ביולי), לעומת שיעורים גבוהים בחודשים המקבילים בשנה שעברה (0.6%, 0.4% ו-1.1%, בהתאמה), לצד סימני האטה מסוימים בפעילות המשק, אפשרו כעת לבנק ישראל להימנע מהעלאת הריבית.

נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר נשיאות המעסיקים והעסקים, ד"ר רון תומר, בירך על החלטת בנק ישראל שלא להעלות את הריבית ואמר כי "בחודשים האחרונים אנו עדים להתמתנות בקצב גידול האינפלציה, מה שמצביע על כך שבנק ישראל השיג את מטרתו, ועל כן ההחלטה שלא להעלות את הריבית הנה החלטה מושכלת ובריאה למשק הישראלי. כלי העלאת הריבית מיצה את עצמו. במקביל אני קורא לממשלה לנקוט בצעדים פיסקליים משלימים על מנת לעודד צמיחה במשק ולסייע למעסיקים ולציבור להתמודד עם עליות האינפלציה. כן הגיעה העת לקיים את ההבטחה להקפאת מחוללי האינפלציה, על מנת למתן את רמות המחירים במשק".

תגיות:בנק ישראלריבית במשק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה