חדשות בעולם

מחוץ לתחום: המדינה שאוסרת לנעול קרוקס ולנגן בכלי הקשה

בארה"ב שומעים מדי פעם על חוקים מוזרים, אבל מה שקרה בשתי מדינות שהאו"ם לא מכיר בהן הפתיע אפילו את התקשורת המקומית

  • י"ח אלול התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מדינת מולוסיה ורפובליקת הקונכייה הן מדינות שסביר להניח שמעולם לא שמעתם עליהן. המדינות האלה קיימות בארצות הברית, למרות שהאו"ם לא מכיר בהן.

אותן מדינות לא נמצאות תחת פיקוח ולכן יכולות לעשות ככל העולה על רוחן. בהתאם לכך, יש מדינות שאוסרות על נעילת נעל ממותג מסוים או מחוקקות חוקים מוזרים אחרים.

די.ג'יי רנדי וויליאמס הוא זה שהקים הקים את המדינה המוזרה סלואוג'מסטן בתוך מדבר קליפורניה. הוא ביקר קודם במדינות אחרות בעולם ולכן החליט שהוא צריך להקים אחת משלו.

וויליאמס נחשב למתירני, אך במדינה שלו יש חוק אחד שאסור לאיש לעבור: לנעול נעלי קרוקס. ב-1 בדצמבר 2021 הכריז ה"מלך" על עצמאות המדינה סלואוג'מסטן בשידור חי, ומאז הוא עושה ככל העולה על רוחו.

המוזיקאי שולט כיום על 500 אזרחים נאמנים של המדינה הקטנה (4,500 בקשות אזרחות בהמתנה). הוא שולט על שטח של 0.045 קמ"ר ונחשב למנהיג לא קשוח. יחד עם זאת, אם תגיעו למדינה עם נעלי קרוקס, סביר להניח שתעצרו או תישלחו לכלא.

ומה עם מדינת מולוסיה? שם גרים, שימו לב, שלושה אזרחים בלבד. הם חיים בשטח של פחות מקילומטר בנבאדה, עמק דייטון. מי שיסד אותה הוא האזרח קווין באו שהכריז על עצמו כנשיא והוא אפילו השתתף באולמפיאדה של המדינה והעניק לעצמו מדליית זהב.

במדינה החליטו כי אם תנגנו בכלי הקשה אתם תיכנסו לכלא. באו שולט ב-3 תושבי המדינה הריבונית - בעצמו, באשתו, הגברת הראשונה אדריאן, ובבתם אלכסיס - שוטרת העיירה. למדינה יש אפילו המנון ודגל.

תגיות:חוקיםמולוסיהקרוקס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה