סלבס בהתחזקות

מגי טביבי: "זה בסדר לפרגן לכישרון שלכם, אבל אל תשכחו מי דאג לטוב הזה"

מגישת החדשות במסר חשוב: "ברגעי הצלחה גדולים בחיים, יש לנו נטייה כבני אדם לנכס את כל מה שהשגנו רק לעצמנו. במקום כזה, מלמדת התורה – תזכרו שהכול מגיע מלמעלה"

  • י"ח אלול התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מגישת החדשות, מגי טביבי אוהבת להתמקד בפרשת השבוע. בשיחה עם עוקביה היא בחרה להתמקד בפסוק הפותח את הפרשה האחרונה, "כי תבוא", שמתאר למעשה את מצוות הביכורים: 'והיה כי תבוא אל הארץ אשר ה' אלהיך נותן לך נחלה וירשתה וישבת בה… ולקחת מראשית כל פרי האדמה אשר תביא מארצך… והלכת אל המקום אשר יבחר ה' אלהיך לשכן שמו שם…".

"מה מבטא העקרון הזה?", היא תהתה בשיתוף עוקביה. "אומר הקדוש ברוך הוא 'קח את כל הפירות שעמלת עליהם במהלך השנה שהשקעת בהם כל כך הרבה זמן, ותביא אותם אליי למקום אשר אבחר'. עולה השאלה איך המצווה הזאת, שלרוב לא מתכתבת עם המציאות העכשווית, עדיין רלוונטית? מסתבר שהיא יותר מרלוונטית".

"ברגעי הצלחה גדולים בחיים, יש לנו נטייה כבני אדם לנכס את כל מה שהשגנו רק לעצמנו. במקום כזה מלמדת התורה - תפרגנו ליכולות או לכישרון שלכם, זה רצוי וכדאי, אבל אל תשכחו את המקור לטוב הזה – 'ושמחת בכל הטוב אשר נתן לך ה׳ אלוהיך'. הכול מגיע מלמעלה. הרע והטוב כאחד. תזכרו תמיד להודות גם על מה שמסתמן כמובן מאליו".

טביבי כותבת כי מה שיותר מעניין הוא שהפרשה האחרונה, "כי תבוא", מגיעה מיד אחרי "כי תצא". "לפי ההיגיון הסדר היה אמור להיות הפוך, הרי קודם באים ואז יוצאים. אז למה זה ככה?", היא תהתה ומיד ענתה. "עלינו לצאת מאזור הנוחות, לצאת ולהילחם בפחד וביצר. המצליח לצאת, יזכה לבוא לארץ, לנחלה הפרטית שלו ובה ייהנה מפרי הביכורים".

תגיות:סלבס בהתחזקותמגי טביבי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה