הרבנית חגית שירה

זה מוחק עוונות, זה מנקה ומקרצף לך את הלב. זה לקבל עליך את מלכותו יתברך

אמו של סיסרא לא ידעה שיש לנו אמא ששנים לפניה כבר רקחה את התרופה ליבבות הנוראות שלה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אחותי, בעוד שבועיים יום הדין, ואני רוצה לספר לך על דמעות.

סיסרא היה מלך גיבור, הוא ניצח בכל המלחמות. כשסיסרא הלך להילחם בעם ישראל, אמא שלו חיכתה לו בחלון שהוא יחזור, ואף על פי שהיה לה ברור שהוא תמיד מנצח – היא דאגה: אולי בפעם הזאת הוא יפסיד? אולי הפעם הוא... והיא הורידה דמעות. אומר השל"ה הקדוש: ירד מלאך וספר את היבבות שלה – מאה יבבות! וכנגדן תיקנו חז"ל מאה תקיעות.

יש פה מסר עצום. נכון שכל שנה קיבלנו חיים ובריאות, והעולם כמנהגו נוהג... אבל אולי השנה זה לא יהיה כך, חס ושלום? את חייבת להעביר בראש את המחשבה הזו!

אמו של סיסרא ידעה שעם ישראל נלחמים בכוח מיוחד, כוח רוחני. מה עשתה בכישוף שלה? היא קטרגה, הזכירה במאה יבבותיה את העוונות שלנו. אבל היא לא ידעה שיש לנו אמא ששנים לפניה כבר רקחה את התרופה ליבבות הנוראות שלה...

שרה אמנו.

"אמר לשרה כי חמודך יצחק, גדל ולא למד עבודת שחק. אלך ואורהו אשר לו אל חק...". אברהם לוקח את יצחק ללמוד בישיבה, כך מבינה שרה, היא שולחת אותו בדמעות, בתפילות...

ואז, מגיע השטן...

לאן לקח אברהם את יצחק? הוא שואל אותה, והיא עונה בתמימות: לישיבה, ללמוד תורה. והוא צוחק עליה: לא! הוא לקח גם סכין, שרה, זה לא מה שאת חושבת... והיא יוצאת לרחובות לחפש אותם, היא שואלת אנשים: אולי ראיתם איש זקן עם עלם צעיר? היא פוגשת את השטן שהתחפש לענק, היא מבקשת ממנו: אתה גבוה כל כך, אולי אתה רואה איש זקן עם עלם צעיר?

כן, עונה לה השטן, אני רואה עלם צעיר עקוד על גבי מזבח, ולאיש הזקן יש סכין ביד!

ששוני פנה, היא מבינה, הבן שילדתי לתשעים שנה, יהיה לאש, למאכלת מנה... בני... על מזבח? ואיך יהיה עולם בלי ירח? והאם תבכה ותתייפח!

היא מיבבת מאה יבבות... ומה היא מבקשת? אחותי, תפתחי את הלב! בכל יבבה היא מבקשת: בבקשה, אבא, אנא, שיעמדו בניסיון. שיעשו רצונך – לשם שמיים! היא מבינה שזה ניסיון, וגם היא מוסרת נפש. אנא, אבא! שלא יפלו...

והיבבות הטהורות שלה מוחקות את יבבות המכשפה ומבטלות אותן. מדהים! וזה התיקון – בכל שנה בראש השנה בא השטן ומזכיר את העוונות שלך, והתיקון הוא להרעיד את הלב לפני ה' ולהגיד: לשם שמיים! כולי לשם שמיים. ולבקש שאזכה לעשות רצונך, אבא, כן, גם כשהניסיון גדול עלי.

זה מוחק עוונות, זה מנקה ומקרצף לך את הלב. זה לקבל עליך את מלכותו יתברך. זו התכלית של ראש השנה.

כך תזכי, ויאמר לך ה': שערי רחמים אני פותח!

תגיות:דמעותיום הדין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה