חדשות בארץ

"טיפשות וחלמאות": הרשות הפלסטינית החלה בבניית שכונה סמוך למזבח יהושע

הרשות הפלסטינית החלה בסלילת כבישים באזור, כהכנה לקראת בניית 32 יחידות דיור באתר ההיסטורי. ראש מועצת שומרון, יוסי דגן: "לעצור מיידית את המתכננים והמבצעים"

  • י"ז אלול התשפ"ג
הר עיבל (צילום: shuttrstock)הר עיבל (צילום: shuttrstock)
אא

הרשות הפלסטינית החלה בעבודות לקראת בניית שכונה באתר מזבח יהושע, בהר עיבל שבשומרון. סייר של מחלקת קרקעות של המועצה האזורית שומרון חשף את העבודות בסיור שגרתי שערך באזור.

במועצת שומרון מציינים כי בשלב זה העבודות כוללות סלילת כבישים, כחלק מתוכנית של הרשות הפלסטינית לבניית 32 יחידות באתר ההיסטורי. ראש המועצה, יוסי דגן, פנה היום (ראשון) למנהל האזרחי בדרישה לעצור מיד את העבודות.

"לא ייתכן שבימי מדינת ישראל הריבונית, כאשר כבר שבנו לארצנו, נאפשר מתחת לאפנו לפגוע באתר ההיסטורי היחיד המוכיח את מעמד כניסת עם ישראל לארצו בימי יהושע", תקף דגן. "זו טיפשות וחלמאות. אסור לעמוד מנגד. על הרשויות לעצור מיידית את המתכננים והמבצעים, ולהבהיר באופן הברור ביותר שלא תתאפשר בנייה באזור המזבח".

משה גוטמן, יו"ר שומרים על הנצח, מתח ביקורת על שר הביטחון: "גלנט הבטיח לשמור על המזבח ולא קיים. הפלסטינים זיהו את החולשה הישראלית, והוחלט להשמיד את נכס המורשת היקר ביותר של ישראל בשומרון. אם המדינה לא תתעשת עכשיו, המזבח וסביבתו יושמדו ויאבדו לנצח. אני קורא לראש הממשלה ושרי ממשלת ישראל לטפל בנושא מיידית, אחרת המזבח יושמד".

כזכור, לפני מספר חודשים נחשף כי הרשות הפלסטינית קידמה תוכנית בינוי עירונית על שטח המזבח המשמידה את אתר כף הרגל המקיף אותו ועתידה להפוך את המזבח עצמו לשטח ציבורי פתוח  בלב השכונה. התוכנית כוללת פריצת דרכים ובניית בתים על פי מגרשים סביב המזבח. מדובר בפיתוח שיפגע באתר באופן אנוש ולא יאפשר גישה למזבח עצמו.

בעקבות החשיפה הצהיר שר הביטחון כי הורה לצה"ל לשמור על האתר, אך, כאמור, היום התברר כי הפלסטינים החלו בפריצת ציר ראשוני כחלק מתוכנית הבנייה.

תגיות:הרשות הפלסטיניתיוסי דגןהשומרוןמזבח יהושע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה