חדשות בארץ

התפרעויות אלימות של אריתראים בתל אביב: 170 פצועים, בהם עשרות שוטרים

המתפרעים האריתראים השליכו אבנים וסלעים והשתמשו באלות, והמשטרה עשתה שימוש באש חיה על מנת לפזרם. ראש הממשלה נתניהו: תיבחן האפשרות לגרש את המסתננים הלא-חוקיים שהשתתפו בהפרות הסדר

  • ט"ז אלול התשפ"ג
אילוסטרציה (קרדיט: shutterstock)אילוסטרציה (קרדיט: shutterstock)
אא

(עודכן: 20:48)

כ-170 בני אדם, בהם עשרות שוטרים, נפצעו היום (שבת) בהפרות סדר אלימות של אזרחים מאריתראה בדרום תל אביב. ההתפרעויות התרחשו במהלך עימותים בין תומכי המשטר באריתראה למתנגדיו. המתפרעים השליכו אבנים, סלעים וברזלים ועשו שימוש באלות. נזק רב נגרם לבתי עסק ולרכבים באזור. לראשונה מאז מהומות אוקטובר 2000, המשטרה עשתה שימוש באש חיה, בנוסף לאמצעים לפיזור הפגנות. המחלקה לחקירות שוטרים פתחה בבדיקת הירי החי.

לאחר שעות ארוכות של מהומות, הודיעה המשטרה כי הושגה שליטה במצב: "החל משעות הבוקר נערכו כוחות גדולים של משטרת ישראל ומג"ב לקראת הפגנה מתוכננת של נתינים זרים מאריתראה. בהתאם לבקשת מובילי ההפגנה הוקצה מקום ושעה לטובת ההפגנה, אולם המפגינים הגיעו בשעה מוקדמת מאוד והחלו להפר את הסדר באזור רחוב המסגר ורחוב יד חרוצים, כאשר מפירי הסדר הפעילו אלימות קשה וונדליזם ברחובות העיר".

"האלימות שהופנתה כלפי השוטרים הובילה לפציעתם של 49 שוטרים, חלקם פונו לבתי חולים לטיפול רפואי. במהלך הפרות הסדר הושלכו סלעים, מקלות, וכלי נשק נוספים שהופנו כלפי השוטרים ונתינים אריתראים, ביניהם נפצעו עשרות שפונו לבתי חולים".

"במהלך האירועים הקשים השוטרים שחשו בסכנת חיים ממשית פתחו בירי חי תוך שהם מחלצים עצמם מתוך ההמון שהתקרב לעברם. כוחות המשטרה, שפעלו בשעות האחרונות, חצצו בין ההמון ומנעו פגיעות נוספות בחיי אדם, תוך ביצוע מעצרים של 39 מפירי סדר באמצעות הפעלת אמצעים לפיזור הפגנות".

לאחר צאת השבת נמסר מלשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי בעקבות ההתפרעויות הוא החליט לכנס צוות שרים מיוחד כדי לבחון נקיטת אמצעים נגד המסתננים הלא-חוקיים שהשתתפו בהפרות הסדר, לרבות צעדי גירוש. צוות השרים יתכנס מחר במשרד ראש הממשלה בירושלים.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, פרסם הודעת גיבוי למשטרה: "אני שולח איחולי החלמה לשוטרים שנפצעו, ומגבה את השוטרים שהותקפו באבנים ואלות ונאלצו להגן על עצמם בירי חי. לשוטרים הזכות המלאה להגן על עצמם מפני המתפרעים".

שר הנגב והגליל, יצחק וסרלאוף, הגיב: "האירועים היום בתל אביב מוכיחים את מה שתושבי דרום תל אביב זועקים כבר שנים - חייבים לעשות הכל כדי להוציא את המסתננים מישראל. המשרד בראשותי אחראי על שכונות המסתננים. אנו עמלים בחודשים האחרונים על החלטת ממשלה שתגביר את יציאת המסתננים ותשקם את השכונות. החלטת הממשלה מקצה משאבים משמעותיים להגברת הוצאת המסתננים, פעולות להרחקת נרקומנים מהן, שיפוץ בתי כנסת ותגבור פעילות יהודית, סיוע משפטי לתושבי השכונות וסיוע לאזרחים ותיקים. אני קורא לממשלת ישראל להכות בברזל בעודו חם ולהעביר את ההחלטה כבר השבוע".

סגן השר אבי מעוז מסר: "האלימות הברברית והמזעזעת של מאות מסתננים בתל אביב במהלך השבת הייתה נמנעת אם שופטי העליון היו מאפשרים את חקיקת החוקים לגירושם. סילוק עשרות אלפי המסתננים ממדינת ישראל - צעד ראשון והכרחי להחזרת הריבונות של מדינת ישראל בדרום תל אביב והשבת הסדר והשקט לדרום תל אביב. נותן גיבוי מלא לשוטרים שחשו סכנת חיים והגיבו בירי, ושולח החלמה מהירה לשוטרים שנפצעו".

תגיות:משטרת ישראלמסתנניםתל אביבהתפרעויות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה