חדשות בארץ

סמל מקסים מולצ'נוב הי"ד נרצח הבוקר בפיגוע הדריסה במחסום מכבים

מולצ'נוב הי"ד, חייל בודד תושב הרצליה, שירת כלוחם בחטיבת האש 282. הוריו קיבלו את הבשורה המרה באמצעות שליחי חב"ד באוקראינה. לפני כמה חודשים תרם מח עצם לילד והציל את חייו

סמל מקסים מולצ'נוב הי"ד (צילום: דובר צה"ל)סמל מקסים מולצ'נוב הי"ד (צילום: דובר צה"ל)
אא

(עדכון: 21:30)

דובר צה"ל התיר הערב (חמישי) לפרסום כי לוחם צה"ל, סמל מקסים מולצ'נוב, בן 20, נרצח הבוקר בפיגוע הדריסה בסמוך למחסום מכבים.

מולצ'נוב עלה כנער לישראל מאוקראינה, ללא הוריו שנותרו בעיר חרקוב. הוא למד בכפר הנוער "הדסה נעורים" של הסוכנות היהודית. באחרונה התגורר בהרצליה. התגייס לצה"ל במאי 2022, וסיים הכשרה כלוחם בגדוד התותחנים 411 של חטיבת האש 282. הלוחם הועלה לאחר מותו בדרגה, מדרגת רב-טוראי לדרגת סמל.

נציגי צה"ל ומשרד החוץ יצרו קשר עם ההורים באוקראינה, בסיוע של אנשי חב"ד בחרקוב. ההורים החליטו כי בנם יקבר בישראל והם יצאו מחר לארץ בטיסה מיוחדת. השאיפה היא כי בנם ייקבר ביום ראשון. 

נשיא המדינה יצחק הרצוג ספד ללוחם: "בשם העם בישראל אני שולח תנחומים מעומק ליבי למשפחתו של מקסים מולצ׳נוב ז״ל, לוחם צה״ל שנהרג הבוקר בפיגוע במחסום מכבים. מקסים, חייל בודד שעלה לבדו מאוקראינה כדי להתגייס לצה״ל ולהלחם למען בטחון ישראל. אני מאחל החלמה מהירה לפצועים בפיגוע ומחזק את כוחות הביטחון שפעלו במהירות ובנחישות לחיסול המחבל המתועב".

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו ספד, ומסר כי "בשם כל אזרחי ישראל אני שולח תנחומים מעומק ליבי למשפחתו של לוחם צה"ל, סמל מקסים מולצ'נוב זכרו לברכה, שנרצח היום בפיגוע. יהי זכרו ברוך".

נציין כי במאי 2022, בעת גיוסו בבקו"ם, הצטרף מולצ'נוב הי"ד למאגר הלאומי לתורמי מח עצם של עמותת עזר מציון. מספר חודשים אחר כך הוא קיבל טלפון מהמאגר, לאחר שנמצא מתאים לתרומת מח עצם להצלת חייו של ילד בן 12.

מקסים נרתם, עבר את תהליך הבירור הסופי ובחודש דצמבר האחרון הגיע לבית אורנית של עזר מציון ותרם מח עצם למען ילד שלא הכיר.

בעזר מציון אמרו כי "חייו שנקטעו באכזריות ימשיכו להתקיים אצל הילד שחייו ניצלו הודות לתרומתו. עזר מציון משתתפת בצערה הכבד של המשפחה ומאחלת החלמה לפצועים".

מפקדו הישיר של מולצ'נוב, סרן יונתן פרימור, אמר על פקודו: "מקסים היה בן אדם זהב. שמח וטוב לב. החליט לעלות לארץ לבד כי רצה להתגייס לצה"ל ולהיות לוחם. הוא היה עוגן לחברים שלו בצוות ובפלוגה. את כל המשימות שלו בקו לבנון וביו"ש עשה בצורה מצויינת. אדם משמעותי בפלוגה. גם אותי באופן אישי הרבה פעמים הרים לי את המורל. הוא אובדן קשה לפלוגה שלנו. אני בטוח שמה שהוא היה רוצה שנעשה עכשיו זה להרים את הראש ולהמשיך במשימות, גם כדי להגן על המשפחות והחברים וגם לזכרו".

בפיגוע נפצעו שלושה חיילים נוספים, אחד מהם במצב קשה. כן נפצעו באורח קל שני אזרחים ישראלים ונער פלסטיני בן 16.

מחקירת הפיגוע עלה כי המחבל נכנס לישראל עם היתר עבודה מספר שעות לפני הפיגוע. המחבל מועסק בעבודות בניה באזור גן יבנה ונסע לאזור גדרה ברכב שהמתין לו. אחר כך חזר למחסום מכבים ברכב שהתברר כי הורד מהכביש, ולא ברור כיצד המחבל השיג אותו.

בהגיעו למחסום פגע בנער פלסטיני בן 16 שמכר מזון ליד המחסום. אחר כך דרס את ארבעת החיילים ונמלט בנסיעה לכוון הישוב נילי, תוך שהוא מתנגש ברכב בו נסעו שני אזרחים, גבר ואישה בשנות העשרים לחייהם, שנפצעו קל.

בהגיעו למחסום חשמונאים, מאבטחי רשות המעברים של משרד הביטחון שהיו במעבר, ונערכו בעקבות מידע שקיבלו מצה"ל, זיהו את המחבל וחיסלו אותו.

המחבל זוהה כדאוד עבד אלראזק פאיז, פלסטיני תושב דיר עמאר, בן 41, נשוי ואב לחמישה. גורמי הביטחון ציינו כי למחבל אין רקע ביטחוני. אחר הצהריים כוחות צה"ל פשטו על ביתו ועיכבו לחקירה חלק מבני משפחתו.

תגיות:צה"לפיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה