חדשות בארץ

מטען חבלה הופעל בשכם: קצין ושלושה לוחמים נפצעו

מפקד ביחידת אגוז ושלושה לוחמים נפצעו באורח קל ובינוני, לאחר שאבטחו את ציר קבר יוסף. הג'יאהד לקח אחריות. יוסי דגן: "לממשלה אין את הגבורה להחזיר את השליטה המלאה לקבר"

  • י"ד אלול התשפ"ג
(צילום: גרשון אלינסון / פלאש 90)(צילום: גרשון אלינסון / פלאש 90)
אא

קצין ושלושה לוחמים של צה"ל נפצעו הלילה (חמישי) במהלך אבטחת המתפללים שנכנסו למתחם קבר יוסף בשכם. כוח רגלי עבר סמוך למטען, שהופעל והתפוצץ. מטען נוסף הופעל לעבר כוח נוסף בהמשך.

הארבעה פונו בהכרה לבית החולים בלינסון ומשפחותיהם עודכנו במצבם. הקצין, מפקד מיחידת אגוז, נפצע קל יחד עם שני חיילים נוספים. לוחם נוסף נפצע באורח בינוני.

מהתחקיר עולה כי המטען הוסלק בצד הדרך לצד סלעים. ההערכה היא שהמטען הופעל מראש כאשר המחבלים צפו בלוחמים עוברים באזור. מצה"ל נמסר כי הפיצוץ התרחש בנקודה בה פעלו כוחות הביטחון לאבטחה ולא במסלול כניסת המתפללים. בהתאם לכך, כניסת המתפללים המשיכה כסדרה.

מי שלקח אחריות על האירוע הוא הזרוע הצבאית של ארגון הטרור, הג'יאהד האסלאמי. בתיעוד שהופץ ברשתות החברתיות, נשמע רגע הפיצוץ ואז נראה עשן כבד אחריו. באירוע ירו כוחות צה"ל על שניים מהמחבלים.

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן: "שמענו את הפיצוץ, יש כאן אלפי אנשים שצריכים להיכנס לקבר, והעובדה שאנחנו צריכים להיכנס פעם בחודש, כמובן עם ההגנה של צה"ל, העובדה שלממשלה אין את הגבורה להחזיר את השליטה המלאה לקבר יוסף, היא זאת שגורמת לכך שיהודים וחיילים מותקפים".

תגיות:מטען חבלהקצינים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה