חדשות כלכלה

"ישראל היא המדינה היקרה באירופה לרכישת דירה"

דוח של פירמת הענק דלויט חושף כי המחיר הממוצע למטר בישראל עומד על 23,341 אלף שקל, יותר מכל ערי אירופה. בנוסף, תל אביב היא העיר היקרה באירופה – 60 אלף שקל למטר

  • י"ד אלול התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ישראל היא המדינה היקרה ביותר לרכישת דירה מבין כל מדינות אירופה (23,341 שקלים למ"ר), יותר מאוסטריה, גרמניה, צרפת, נורווגיה והולנד - כך עולה מדו"ח הנדל"ן השנתי של פירמת הייעוץ וראיית החשבון Deloitte, שמתפרסם זו השנה ה-12. הדוח הינו דוח גלובלי, אשר סוקר את מחירי הדיור להשכרה ולמכירה ב-21 מדינות באירופה, משווה מחירים וחושף מגמות ותחזיות.

מהדוח עוד עולה כי תל אביב ספציפית היא העיר הכי יקרה לרכישת דירה באירופה עם מחיר ממוצע של 60,000 שקלים למ"ר, יותר ממינכן ומפריז. בנוסף, ישראל היא המדינה בה נרשמו הכי הרבה התחלות בנייה ב-2022 (6.95 דירות על כל 1,000 איש), אחריה אוסטריה ואז ליטא. עוד עולה, כי עליית מחירי הדירות בירושלים ביחס לשנה הקודמת היא המתונה ביותר מבין ערי הבירות האירופאיות שנבדקו (5.1%), פרט לקונפהגן – בה אף חלה ירידה במחירי הדירות.

מחיר הדירות בת"א גדול ביות מפי 2 ביחס לממוצע הארצי 258.5%, בירושלים 140%, בחיפה 104%. עוד נכתב כי ישראל מדורגת במקום ה-5 מהסוף בדירוג המידה בה אזרחים מסוגלים להרשות לעצמם לרכוש דירה ביחס למשכורת ממוצעת במשק. במקומות הראשונים בלגיה ונורווגיה. דבלין היא העיר בה דמי השכירות למגורים הם הגבוהים ביותר (32.8 יורו למ"ר) צרפת ממשיכה להוביל כמדינה המובילה בכמות הדירות החדשות שבנייתן הסתיימה (482,200 ב-2022), במקום השני גרמניה ואז פולין.

 

תגיות:דיוריוקר המחיהישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה