חדשות בארץ

בג"ץ דחה בקשה להוצאת צו ביניים נגד הקמת ועדת "פגסוס"

עתירה ראשונה לבג"ץ נגד ועדת הרוגלות שהקים שר המשפטים יריב לוין. ארגוני המחאה ביקשו לפסול את הקמתה. בימ"ש קבע דיון בנושא לחודש אוקטובר

(תמונה: shutterstock)(תמונה: shutterstock)
אא

שופט בית המשפט העליון, יחיאל כשר, דחה אחר הצהריים (רביעי) בקשה להוצאת צו ביניים שימנע את הקמתה של ועדת הרוגלות, עליה הכריז שר המשפטים יריב לוין. הבקשה הוגשה במסגרת עתירה לבג"ץ. השופט אישר קיום דיון שייערך בחודש אוקטובר הקרוב.

את העתירה נגד מה שמכונה "ועדת פגסוס" הגישו ארגוני מחאה נגד הרפורמה המשפטית, יחד עם ראש השב"כ לשעבר, נדב ארגמן ומנכ"ל משרד הביטחון לשעבר האלוף (במיל') אמיר אשל.

העותרים ביקשו בשלב ראשון להקפיא את הוועדה, ולאחר מכן לבטלה, לטענתם בשל "ניגוד עניינים, תוך התעלמות מוחלטת מעמדת גורמי הביטחון והיועצת המשפטית לממשלה".

השופט כשר החליט כאמור לדחות את הבקשה לצו ביניים, אך הורה לממשלה להציג את תגובתה עד לאמצע חודש אוקטובר.

גורמים פוליטיים ציינו כי "מעניין מה תהיה עמדת היועמ"שית בתשובה לעתירה לאחר שהתנגדה להקמתה".

נציין כי העותרים ביקשו גם להחליף את יו"ר הוועדה, השופט בדימוס משה דרורי, לשעבר סגן נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים, שהתבטא בעבר בנחיצות הרפורמה המשפטית.

נזכיר כי בתחילת השבוע אישרה הממשלה, פה אחד, את הצעת לוין להקמת ועדת הבדיקה הממשלתית שתעסוק ב"מתן צווים להאזנת סתר וביצוע מעקבים אחר אזרחים תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים". בשב"כ ובמל"ל התנגדו מחשש לדליפת סודות מבצעיים, ובמשטרה אותתו ללוין כי הקמת הוועדה עלולה להקשות עוד יותר על חקירות הפשיעה בחברה הערבית.

לוועדה הוקנו סמכויות חקירה וסמכות לבדוק את התנהלות גורמי המשטרה, הפרקליטות ומערכות הפיקוח עליהן, בכל הקשור לביצוע פעולות רכש, מעקב ואיסוף אחר אזרחים ונושאי משרה.

תגיות:בג"ץפגסוס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה