חדשות בארץ

פרקליטות המדינה: לא נחקור את פרשת היעלמות המתנות שניתנו לנתניהו

גורמים בתקשורת ובאופוזיציה טענו שנעלמו מתנות יקרות ערך שבנימין נתניהו קיבל בשנים האחרונות ממנהיגי העולם. פרקליט המדינה: "העובדה שלא אותרו מתנות לאחר שנעשה בהן שימוש לתצוגה, אין בה כדי ללמד על חשד לכך שנעברה עבירה פלילית"

מעון ראש הממשלה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)מעון ראש הממשלה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

פרקליט המדינה, עו"ד עמית איסמן, הודיע כי החליט שלא לפתוח בחקירה פלילית נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, או נגד גורמים בלשכתו, בגין העלמות מתנות יקרות ערך שקיבל ראש הממשלה ממנהיגים בעולם. כך דווח היום (רביעי) בכאן 11.

המדובר במתנות שקיבל נתניהו במהלך כהונותיו הקודמות, בין היתר מנשיא ארצות הברית ברק אובמה, מנשיא רוסיה, מקנצלרית גרמניה, מנשיא צרפת ומהאפיפיור.

הדרישה לחקור את העלמות המתנות הגיעה לפניי כשנתיים מגורמים בתקשורת ובאופוזיציה. איסמן הסביר בהחלטתו: "העובדה שלא אותרו מתנות לאחר שנעשה בהן שימוש לתצוגה, אין בה כשלעצמה כדי ללמד בהכרח על חשד לכך שנעברה עבירה פלילית. ממילא התשתית הראייתית הקיימת נכון לעת הזו אינה מקימה חשד סביר המצדיק פתיחה בבדיקה או בחקירה פלילית, ותוחלת החקירה נמוכה".

פרקליט המדינה הוסיף כי מדובר במתנות שהתקבלו במועדים שונים לאורך 12 שנות כהונתו של נתניהו ושהוצגו, על פניו, במתקנים רשמיים של המדינה. "ישנה סבירות לא מבוטלת, ובוודאי שלא ניתן יהיה לשלול אפשרות, כי מתנות שלא הוחזרו נשברו או אבדו, לרבות בעת אריזת ואחסון החפצים בלשכת ראש הממשלה בירושלים, נוכח שיפוצים שנערכו בלשכה בתקופה הרלוונטית ובאריזת החפצים במעון ראש הממשלה בבלפור עם סיום הכהונה". איסמן הוסיף שנשקלה האפשרות לכאורה שהמתנות היו נגישות לגורמים שונים שהגיעו למתקנים שבהם הוצגו.

תגיות:פרקליט המדינהבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה