חדשות בארץ

שינוי מדיניות: הריסת בתים של מי שסייע למחבל לבצע פיגוע

מפקד פיקוד המרכז חתם על צו הריסה לבית בו התגורר המחבל ח'אלד ח'רושה בעיר שכם. ח'רושה, יחד עם מחבלים נוספים, סייע למחבלים שביצעו פיגוע ירי בכפר חווארה, בו נרצחו האחים הלל מנחם ויגל יעקב יניב הי"ד

פעילות צה"ל ביו"ש (צילום: דובר צה"ל)פעילות צה"ל ביו"ש (צילום: דובר צה"ל)
אא

מפקד פיקוד המרכז הוציא היום (שלישי) צו החרמה והריסה לבית בו התגורר המחבל ח'אלד ח'רושה בעיר שכם. המחבל סייע ביום 26 בפברואר 2023 לבצתע את פיגוע ירי בכפר חווארה, בו נרצחו האחים הלל מנחם ויגל יעקב יניב הי"ד. הצו הוצא לאחר שנדחו ההשגות שהגישו המחבל ומשפחתו.

שינוי המדיניות ביחס לכל מי שסייע למחבל לבצע פיגוע לא מתייחסת רק להריסת בתים. הפרקליטות הצבאית החלה באחרונה להגיש כתבי אישום נגד סייעני מחבלים שרצחו ישראלים. כך למשל, באסל שחאדה וחאמד צבאח, הואשמו לפני פחות מחודש במעורבות רצח ארבעת הישראלים בפיגוע הירי בתחנת הדלק מחוץ ליישוב עלי, שאירע ביוני.

נזכיר כי שני מחבלים הגיעו למסעדת חומוס אליהו הממוקמת בתחנת הדלק על כביש 60, ופתחו באש תוך שימוש מנשק m-16. על פי כתב האישום, שני הנאשמים סיפקו למחבלים את הנשק שבאמצעותו בוצע הירי.

אחד המחבלים, מוהנד שחאדה בן ה-26 מעוריף, חוסל על ידי סייר ביטחון של היישוב ואזרח שהיה במקום. המחבל השני, חאלד מצטפא עא-לטיף צבאח בן ה-24, הצליח להימלט תוך השתלטות על רכב אזרחי ששדד לאחר שאיים על הנהג. בהמשך, נטש את הרכב ועלה על מונית, בה חוסל בתום מרדף שהתבצע על ידי כוחות הביטחון.

צה"ל ממשיך לעצור מבוקשים

בתוך כך, בפעילות שבוצעה הלילה בעיר רמאללה, בכפרים סילוואד, מרח רבח, בית סירא, סיריס, מחנה הפליטים אלעידה ומחנה הפליטים ג'ילזון, עצרו לוחמי צה"ל עשרה מבוקשים.

בכפר דיר צמת נעצרו ארבעה חשודים, ואותרו והוחרמו רובה מסוג קרלו, אקדח, שתי מחסניות, תחמושת ורימון.

כמו כן, בעקבות התרעה שקיבלו לוחמי צה"ל אמש, איתרו הכוחות והחרימו נשק מסוג M-16 ומחסנית שהיו קבורים באדמה בעיר חברון. במבצע בכפר סאלם נעצרו שלושה מבוקשים. מבוקש נוסף נעצר במהלך פעילות יזומה במרחב חטיבת הבקעה והעמקים.

בעיר שכם, בכפרים בורקא, ביתות, עוריף ובית רימא נעצרו שישה מבוקשים נוספים.

המבוקשים שנעצרו ואמצעי הלחימה שהוחרמו הועברו להמשך טיפול כוחות הביטחון, אין נפגעים לכוחותינו.

תגיות:הריסת בתי מחבליםצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה