חדשות בארץ

בן גביר על הריסת בתים לא חוקיים בשטחי מדינה ליד ערד: "מחזירים את ההרתעה"

תושבים בפזורה הבדואית השתלטו על שטחי מדינה, והקימו מבנים מתוך מטרה להקים יישוב לא חוקי. המשטרה ואנשי קק"ל הרסו את המבנים בגיבוי צו משפטי

ארכיון ( Matanya Tausig/Flash90)ארכיון ( Matanya Tausig/Flash90)
אא

כוחות גדולים של משטרה, יחד עם אנשי הקרן הקיימת לישראל ורשות מקרקעי ישראל, הרסו היום (שלישי) מספר בתים שנבנו בצורה בלתי חוקית באזורי הפזורה הבדואית בנגב. הבתים נבנו על שטחי מדינה ונהרסו בצו משפטי.

המדובר באזור תל ערד ובאזור שממזרח לכביש 80, סמוך לבסיס נבטים. הבתים התגלו בפעילות סמויה של רשות מקרקעי ישראל, באמצעות צילומי רחפן ולווין. הרשות הוציאה בחודשים האחרונים למעלה מ-360 צווי הריסה ופינוי נגד מבנים לא חוקיים, במסגרת מבצע "נץ הדרום".

המפלגות הערביות תקפו את ההחלטה להרוס את המבנים. ח"כ אחמד טיבי תקף ישירות את שר השיכון, יצחק גולדקנופף ואמר כי "במקום הריסת בתים לאוכלוסייה נרדפת בנגב, תמצא פתרונות ותכנון כשר שיכון האחראי על רשות מקרקעי ישראל ותקלו על התושבים".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, שביחד עם שר השיכון הגיעו למקום וצפו בהריסת המבנים, הגיב: "באנו לכאן היום להגיד כל הכבוד על עבודת הקודש, תמשיכו עם זה, זה חשוב. אני יודע שזו גם עמדתו של השר גולדקנופף, ככה מחזירים את ההרתעה, מחזירים את השפיות ואת המשילות".

בנוסף אמר בן גביר כי צריך לשלב בין הצווים המנהליים לשיפוטיים. "זה האידאל, אני לגמרי מסכים שצריך לתת להם הסדרה, אבל, לא ניתן מצב שינצלו את זה שאפשר לפלוש מכיוון שאין הסדרה. ככה מתחילה משילות, מהדברים האלו. אמשיך לעקוב ולבוא עד שהפולשים יבינו שיש בעל בית למדינה הזאת".

השר גולדקנופף התייחס ואמר "עוד לפני הבחירות, במסגרת סיורים שערכתי בשטח, התוודעתי לסוגיית הפלישה לשטחים והיקפה העצום, כמו גם לנזק והסיכונים הנשקפים ממנה. בישיבת העבודה הראשונה עם רשות מקרקעי ישראל הנחיתי אותם לפעול ללא פשרות והנחות, למגר את התופעה ולפעול בנחישות כנגד גנבי הקרקעות".

תגיות:נגבהפזורה הבדואית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה