חדשות בארץ

משרד החוץ פרסם אזהרת מסע: לא להגיע לאוקראינה

בשל הימשכות המלחמה באוקראינה קרא משרד החוץ להימנע מלהגיע לשטחי המדינה. למרות האזהרה, עשרות אלפים ינסו להגיע לאומן. לא ברור אם השלטון האוקראיני יאפשר את כניסתם

תפילה באומן (צילום: Flash90)תפילה באומן (צילום: Flash90)
אא

משרד החוץ פרסם היום (שלישי) אזהרת מסע עדכנית לאוקראינה לקראת החגים, שבה הוא קורא לאזרחי ישראל להימנע באופן גורף מלהגיע למדינה, כולל לעיר אומן.

בהודעת משרד החוץ נכתב: "בשל הימשכות המלחמה באוקראינה, משרד החוץ ממשיך וקורא לאזרחי ישראל להימנע באופן גורף מלהגיע לשטחי המדינה. אזרחים ישראלים הנמצאים באוקראינה נקראים לעזוב מיידית את גבולותיה. המצב הביטחוני, כולל סכנת הפצצות מהאוויר או ירי רקטות, ממשיך להיות נפיץ ומהווה סכנה ממשית. בשל המלחמה והקרבות בין כוחות רוסיה לבין כוחות אוקראינה, קורא משרד החוץ לאזרחי ישראל להימנע מלהגיע לשטחי אוקראינה, כולל לעיר אומן וסביבותיה".

למרות האזהרה, על פי הביקוש לטיסות למדינות הגובלות באוקראינה, נראה כי כ-20 אלף ישראלים ינסו להגיע לאומן. זאת בנוסף ליהודים המתגוררים במדינות אחרות. קהילת חב"ד במולדובה הודיעה כי תסייע לישראלים שרוצים להיכנס לאוקראינה. הרוצים להגיע לאומן ינסו את להכנס לאוקראינה גם דרך מדינות נוספות. 

ממשלת אוקראינה לא פרסמה לעת עתה הודעה רשמית, האם תגביל את הכניסות למדינה בכלל, ולאומן בפרט. לפני שבוע התייחס לנושא שגריר אוקראינה בישראל, יבגן קורניצ'וק, ואמר כי מדינתו שוקלת להגביל כניסות. "למרבה הצער, הרוסים לא חוסכים באמצעים כחלק ממלחמתם נגדנו. הם הורגים אזרחים ומפציצים אזורים שאינם קשורים כלל לאזורי הלחימה. אזור אומן אינו שונה וקיים חשש שדווקא בגלל ריכוז גדול של אזרחים - הדבר יביא את הרוסים לנסות ולפגוע בכמה שיותר אנשים, כולל מנהיגים דתיים ומאמינים יהודים, כדי ליצור כמה שיותר כאוס".

תגיות:אומןאוקראינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה