חדשות בארץ

פרשיית "קודש קודשים": נעצרו 2 חשודים בחילול בתי כנסת באשדוד

שני תושבי העיר חשודים בשורת מקרי התפרצות לבתי כנסת, כאשר באחד מהם גרמו נזק רב והשחיתו את היכל הקודש, תשמישי קדושה וספרי התורה

הנזק לבית הכנסת (צילום: דוברות משטרת ישראל)הנזק לבית הכנסת (צילום: דוברות משטרת ישראל)
אא

בתום חקירה בת כמה שבועות, משטרת אשדוד עצרה היום (שני) שני חשודים בביצוע מספר מקרי התפרצות לבתי כנסת, דירות ורכבים בעיר. באחד ממקרי ההתפרצות לבית כנסת ברחוב שבזי, נגרם נזק רב וונדליזם להיכל הקודש, ספרי התורה ותשמישי קדושה שהושלכו לרצפה.

החקירה זכתה לכינוי "קודש הקודשים" והחלה עם התפרצות וגרימת נזק לבית כנסת במרכז העיר. שיטת הביצוע, וראיות שנמצאו במקום, קשרו את המקרה למקרים נוספים מהעבר.

בעקבות הממצאים ופעולות החקירה, נעצרו החשודים, בשנות ה-30 לחייהם והמשטרה מייחסת להם עבירות של עלבון דת, התפרצות וגניבה וקשירת קשר לפשע. מחקירת המשטרה עלה החשד למעורבותם של החשודים בארבע פריצות לבתי כנסת, ועבירת "טריפל' בה פרצו לבית, גנבו את הרכב ופרצו לרכב נוסף.

החשודים יובאו בפני בימ"ש השלום באשקלון והמשטרה תבקש להאריך את מעצרם.

רפ"ק קרן טולדנו, קצינת החקירות והמודיעין במשטרת אשדוד: "החשודים לא הסתפקו בעבירות ההתפרצות שביצעו בצוותא במספר מועדים ואזורים שונים, אלא הוסיפו חטא על פשע כשהשחיתו ככל הנראה בזדון את תשמישי הקדושה, להם ישנה חשיבות עליונה לעם היהודי ואחת כמה וכמה למתפללי בית הכנסת. לכן הצבנו את התיק בראש סדר העדיפויות ופעלנו בשיתוף פעולה עם יחידת המז"פ המרחבית לאיתור ראיות הזהב שיובילו אותנו אל החשודים על מנת להביאם לדין."

אחד מבתי הכנסת שנפגעו שייך לקהילה הגיאורגית באשדוד. בית הכנסת לא פעיל בימי החול אלא רק בשבתות וחגים. אותם אלמונים שפרצו אליו שברו את ארון הקודש שהיה נעול ועברו לקופות הצדקה. הם ניגשו לחדרים סמוכים והרסו אותם.

נזכיר כי פריצה נוספת לבית כנסת, שאינה קשורה לחשודים שנעצרו היום, ארעה רגע לפני ערב תשעה באב. מהמקום נגבנו קופות הצדקה. חקירת המשטרה הובילה למעצרו של תושב העיר בן 34. לחשוד זה מייחסת המשטרה ביצוע התפרצויות לשלושה בתי כנסת נוספים.

תגיות:בית כנסתמשטרה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה