חדשות בארץ

סמוטריץ' נגד ממשל ביידן: "צביעות. שלא יטיפו לנו"

גורמים בממשלת ארה"ב ביקרו את ממשלת ישראל וטענו בין היתר לפגיעה בזכויות אדם בעקבות התבטאויות בישראל. סמוטריץ': "הם לא יטיפו לנו מוסר על זכויות אדם, לא לצה"ל וגם לא לנו כדרג מדיני"

בצלאל סמוטריץ' (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)בצלאל סמוטריץ' (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' תקף היום (שני) בחריפות את ממשל ביידן בארה"ב. בריאיון בגל"צ התייחס שר האוצר לביקורת שנשמעה בארה"ב על התבטאויות מצד גורמים בממשלת ישראל, בנוגע לתנועת פלסטינים ביו"ש ופעילות צה"ל נגד הטרור.

"אין מדינה מוסרית יותר מישראל, ואין צבא מוסרי יותר מצה"ל. כל מי שתוקף אותנו בעולם הוא צבוע" אמר סמוטריץ', "אין עם שמנהל קרב הישרדות על חייו מול טרור רצחני, במשך עשרות שנים, בצורה נקייה יותר וזהירה יותר מהעם היהודי. אני כבר לא מדבר על האמריקנים ועל איך הם פעלו באפגניסטן ובעיראק. הם לא יטיפו לנו מוסר על זכויות אדם, לא לצה"ל וגם לא לנו כדרג מדיני. זו צביעות שאין למעלה ממנה".

בריאיון נשאל סמוטריץ' על הסערה שעורר השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, כשאמר שזכות משפחתו לנסוע בכבישי יהודה ושומרון חשובה יותר מזכות התנועה של הערבים, ואמר כי "כל מי שתוקף אותנו בעולם הוא צבוע".

בבית הלבן גינו בשבוע שעבר את דבריו של בן גביר ודובר במחלקת המדינה אמר כי "זו רטוריקה גזענית. מסרים כאלה מזיקים במיוחד כשהם מועצמים על ידי בעלי תפקידים מנהיגותיים ואינם עולים בקנה אחד עם קידום כיבוד זכויות האדם לכולם. הנשיא ביידן והמזכיר בלינקן היו ברורים שגם לישראלים וגם לפלסטינים מגיע ליהנות מאמצעים שווים של חופש וביטחון".

תגיות:בצלאל סמוטריץ'ארה"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה