חדשות בארץ

מות המסתנן בים המלח: המשטרה בודקת חשד ל"סחר בבני אדם"

מתוך חמשת האזרחים שדיווחו אתמול על כי הם נמצאים בשדה מוקשים ליד מפעלי ים המלח, שלושה מהם התגלו כמסתננים ושניים כישראלים שסייעו להם להסתנן. ההרוג באירוע הינו אזרח גאורגי

זירת האירוע (צילום: דוברות המשטרה)זירת האירוע (צילום: דוברות המשטרה)
אא

המשטרה ממשיכה היום (שני) לחקור את נסיבות הימצאותם של שישה בני אדם, אתמול, בשטח צבאי סגור המוגדר כשדה מוקשים באזור מפעלי ים המלח. במקום נמצאה גם גופת אדם ולפי החקירה הראשונית נראה כי מת כתוצאה מהתייבשות.

החקירה התמקדה תחילה באפשרות שמדובר במטיילים שאיבדו את דרכם באזור. בהמשך, עם חילוצם על ידי אנשי יחידת 669 וחיל ההנדסה, התברר כי מדובר במסתננים מירדן.

כעת עולה מהחקירה כי שניים מתוך ששת המעורבים הם אזרחים ישראלים, תושבי בת ים, והחשד כלפיהם הוא כי הם מסייעים לזרים להסתנן לארץ תמורת תשלום. שלושת המחולצים האחרים הם אישה אזרחית גאורגיה ושני גברים מסרי לנקה. הגופה שהתגלתה במקום שייכת לאזרח גאורגי, שגם הוא ניסה להסתנן לארץ.

שלושת הזרים הועברו לטיפול מנהלת ההגירה, לאחר שקיבלו טיפול רפואי עקב תשישות. הישראלים נעצרו להמשך חקירה. המשטרה חוקרת חשד לפיו ישראלים מסייעים לזרים להיכנס לארץ לצורך מציאת עבודה. חשד נוסף הוא כי המסתננים יתכן ונפלו קורבן לכנופייה העוסקת במה שמוגדר כ"סחר בבני אדם".   

על פי החוק, סחר בבני אדם כולל ביצוע של גיוס, העברה, מתן מחסה או קבלה של אנשים לצורך ניצולם. בהרבה מקרים מדובר בהברחת בני אדם ממדינות עניות אל מדינות עשירות. "הסוחרים" מרמים את הקורבנות וגורמים להם להאמין שבמדינה אליה ייקחו אותם יוכלו לעבוד בעבודה מכובדת, או להרוויח סכומים גדולים של כסף ולהעלות את רמת החיים שלהם.

קורבנות הסחר מוברחים לארץ היעד ושם הם מוחזקים בתנאים קשים, שכוללים כליאה או איומים והחרמת דרכונים על ידי המעסיקים שלהם. המבריחים משכנעים את הקורבנות כי הם חייבים למבריחים תשלום על הברחתם לארץ היעד, ותשלום זה נגבה באמצעות עבודה.

תגיות:ים המלחמשטרה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה