כתבות מגזין

האמנית מניו יורק מרגשת: "כך הגיע הציור שלי מהסילבסטר לכנסת ישראל"

כשציורה של האמנית קארין הולצר זכה בפרס הראשון בתחרות האמנים בארה"ב היא לא העלתה בדעתה את המסע שהוא יעבור, מאז שהוצג בחגיגות הסילבסטר ועד שהגיע לכנסת ישראל. כעת היא מספרת על כך

אא

לפני כמעט שנה הדהד סיפורה של האמנית קארין הולצר, כאשר ציור מנורת בית המקדש שציירה נבחר לאחד מתוך עשרת הציורים שנבחרו בתחרות בה השתתפו למעלה מ-5000 אמנים מרחבי ארה"ב. הולצר זכתה לקדש שם שמיים, כאשר יצירתה הזוכה הוצגה ב'טיימס-סקוור' – הכיכר המפורסם במנהטן, בלילה המשמעותי ביותר עבור תושבי ארה"ב שאינם יהודיים, בחגיגות הסילבסטר לרגל תחילת השנה האזרחית החדשה. אלא שמסתבר שזו הייתה רק תחילתו של הסיפור.

ציור המנורה, עטור פרסי ההוקרה, שעיניים רבות כל כך חזו בו, חווה תפנית יוצאת דופן, כאשר מאז הוא עבר מסע בין יבשות וחצה את הגלובוס. הוא הוצג בתערוכות בינלאומיות בעלות משמעות רבה, ומסתבר שבכל מקום בו הוא הוצג, הוא הפך לבמה שבה השפה האוניברסלית של הציור דיברה אל אנשים מרקעים שונים, ואיחדה אותם תחת החוטים המשותפים של אור, תקווה ושלום.

בשבוע האחרון הגיע הציור כפי הנראה אל התחנה האחרונה שלו. היה זה לאחר שהולצר החליטה להעניק את הציור במתנה למשרד החוץ הישראלי ולהציגו במשרדו של השר אלי כהן. בשבוע שעבר הגיעה הולצר לארץ יחד עם בני משפחתה, כדי לחזות בציור הנתלה על קירות המשרד.

"אני מרגישה שיש בכך סמליות כל כך גדולה", ציינה הולצר במהלך הטקס. "אין ספק שזהו המקום המתאים לתמונה ביותר, להיות מרכיב קבוע באוצר האמנות של ישראל. אני מרגישה שכשם שהחנוכייה מקרינה אור בחושך, מאירה אפילו את הפינות הרחוקות ביותר, כך גם לאמנות יש פוטנציאל להאיר זרקור על האנושיות המשותפת שלנו. מבעד לעדשת המסע המדהים של ציור החנוכייה שלי, אני נזכרת שלכל משיכת מכחול יש את הכוח לעצב עולם מחובר יותר".

עוד באותו נושא:

האמנית החרדית שציורה נתלה בלב מנהטן: "לא תאמינו מה ציירתי"

תגיות:מנורהאומנות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה