חדשות בעולם

סערה בלוב: שרת החוץ הושעתה כי נפגשה עם אלי כהן

אחרי ששר החוץ הישראלי נפגש עם מקבילתו נג'לא אלמנקוש, אזרחי לוב יצאו להפגין ברחובות ובמשרד החוץ המקומי טענו כי מדובר ב"פגישה אקראית". לאחר בירור נוסף, השרה הסתבכה והועברה לחקירה

  • י"א אלול התשפ"ג
ראש ממשלת לוב, עבדול חמיד דבייב (צילום: shutterstock)ראש ממשלת לוב, עבדול חמיד דבייב (צילום: shutterstock)
אא

ראש ממשלת לוב, עבדול חמיד דבייב, החליט להשעות את שרת החוץ של המדינה נג'לא אלמנקוש מתפקידה, זאת בשל פגישתה עם מקבילה הישראלי – השר אלי כהן. השניים נפגשו באיטליה בימים האחרונים ולכן השרה הועברה לחקירה. 

לפי דיווחים בלוב, מי שמונה לתפקיד שר החוץ במקומה הוא שר הצעירים. לוב, אגב, לא מכירה בישראל ולכן לדברי שר החוץ כהן "הפגישה ההיסטורית הייתה היא צעד ראשון בקשר בין המדינות".

מתברר כי לאחר פרסום הידיעה על פגישה בין הצדדים יצאו אזרחים להפגין ברחובות לוב. על מנת למזער נזקים, משרד החוץ דחה את טענות ישראל בנוגע לפגישה וטען כי מדובר ב"מפגש בלתי מתוכנן במהלך פגישה במשרד החוץ באיטליה". עוד נמסר משם כי הפגישה לא כללה כל דיונים או הסכמים. "המשרד דוחה באופן מוחלט נורמליזציה עם ישראל", הוסיפו.

השעיית השרה וההכחשה הרשמית של משרד החוץ הלובי יצרה עניין גם בישראל. כהן אמר רק אתמול כי השיחות בין השניים עסקו "בפוטנציאל הרב לשתי המדינות מהיחסים ביניהן, וכן את החשיבות לשימור מורשת יהדות לוב הכולל שיפוץ בתי כנסת ובתי קברות יהודים במדינה".

כעת, שרת החוץ בלוב מסתבכת ומוצאת את עצמה בחקירה, שלא ברור מתי היא תסתיים. ממועצת המדינה העליונה בלוב נמסר כי "על האחראים לתת דין וחשבון".

תגיות:לובאלי כהןשרת החוץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה