חדשות בארץ

הרוסים אישרו: מנהיג כוח וגנר נהרג בהתרסקות המטוס

בתום זיהוי הגופות, ממשלת רוסיה אישרה כי יבגני פריגוז'ין אכן נהרג בהתרסקות המסוק. הרוסים הכחישו מעורבות בחיסול מנהיג כוח וגנר, שנהרג יחד עם שבעה בכירים בארגון

ולדימיר פוטין (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)ולדימיר פוטין (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

רוסיה הודיעה היום (ראשון) רשמית כי בתום בדיקת הגופות שנמצאו באתר התרסקות המטוס בו טס מפקד כוח וגנר, אחת הגופות היא אכן של יבגני פריגוז'ין. בהתרסקות נהרג גם סגנו, דימיטרי אוטקין, ושישה בכירים נוספים בארגון שכירי החרב.

מטוסו הפרטי של פריגוז'ין התרסק ביום רביעי שעבר במחוז טבר. במערב סבורים כי מדובר בהתנקשות, שבוצעה באמצעות ירי טיל קרקע אוויר לעבר המטוס, או באמצעות מטען חבלה שהוסתר בו טרם ההמראה.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הכחיש את טענות המערב וטען כי לרוסיה אין קשר להתרסקות המטוס. בהודעה היום לא נמסרו פרטים נוספים על נסיבות הארוע.

פוטין אף שלח הודעת ניחומים למשפחתו של פריגוז'ין, וכינה אותו "איש מוכשר שעשה טעויות". נזכיר כי לוחמי כוח וגנר נלחמו עבור רוסיה באוקראינה עד לפני כחודשיים. אז הודיע פריגוז'ין כי הוא מסרב להמשיך בלחימה ולמעשה מרד בנשיא רוסיה.

פריגוז'ין הכחיש כי תחילה כי מדובר במרד וטען כי מדובר בסכסוך עם שר ההגנה סרגיי שויגו ועם הרמטכ"ל ולרי גרסימוב, שאותם האשים פריגוז'ין בבגידה ובמניעת נשק ומשאבים מלוחמיו.

המרד הופסק בתיווכו של נשיא בלארוס אלכסנדר לוקשנקו, ובחסותו גובש הסכם שלפיו פריגוז'ין ולוחמיו יוגלו לבלארוס וימשיכו משם את פעילותם.

נציין כי פוטין חתם היום על צו נשיאותי, המחייב כל ארגון לחימה פרטי להישבע אמונים לרוסיה.

תגיות:ולדימיר פוטיןכוח וגנר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה