חדשות בארץ

ועדת החקירה לבדיקת השימוש בתוכנת פגסוס: הממשלה אישרה את בקשתו של שר המשפטים

השרים אישרו את הקמת הוועדה שתבדוק את התנהלות גורמי האכיפה והחקירות. הדיון נערך ללא נוכחות ראש הממשלה, שנמנע מלהשתתף כדי למנוע טענה לניגוד עניינים. עימות בין השרים לייעוץ המשפטי

בנימין נתניהו ויריב לוין (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)בנימין נתניהו ויריב לוין (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

הממשלה אישרה אחר הצהריים (ראשון) את הצעת שר המשפטים, יריב לוין, להקמת ועדת בדיקה ממשלתית, שתבדוק את התנהלות גורמי האכיפה והחקירות והשימוש שנעשה בתוכנות ריגול כלפי אזרחים.

השרים אישרו את הצעת שר המשפטים ללא נוכחותו בדיון של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שנמנע מלהשתתף בדיון, כדי למנוע טענות לניגוד עניינים. הסיבה: ועדת הבדיקה תידרש לבחון בין היתר את השימוש בתוכנת הריגול בתיקי החקירה שהתנהלו נגד ראש הממשלה, והובילו בין היתר לכתבי אישום נגדו.

היועמ"שית גלי בהרב-מיארה התנגדה להקמת הוועדה. נציגה של מיארה בדיון, עו"ד גיל לימון, טען כי ניתן להסתפק בבדיקת השימוש בתוכנה בתיקים שכבר "נסגרו" וביקש שלא לגעת בתיקי חקירה שעדיין מתנהלים בבתי ממשפט.

השר לוין השיב לו כי "אנחנו לא דנים על זכויות נאשמים, אלא על בדיקת פעולות גורמי אכיפת החוק". השר בצלאל סמוטריץ' התערב ורמז שהיועמ"שית מחפשת להגן על אנשי מערכת המשפט: "יריב, יש כאן כאלו שיעמדו להפוך לנאשמים, ועליהם הם רוצים להגן".

בשב"כ ובמל"ל התנגדו להקמת הוועדה אך מטעמם נמסר כי הסיבה היא חשש לדליפת סודות מבצעיים. במשטרה ציינו כי הקמת הוועדה עלולה להקשות עוד יותר על חקירות הפשיעה בחברה הערבית.

בתום הדיון נקבע כי "ועדת הבדיקה קיבלה באישור הממשלה סמכויות חקירה, ותוסמך לבדוק את התנהלות גורמי המשטרה, הפרקליטות ומערכות הפיקוח עליהן, בכל הקשור לביצוע פעולות רכש, מעקב ואיסוף בכלים קיברנטיים אחר אזרחים ונושאי משרה".

בתום הדיון לוין ציין כי: "פרשת הרוגלות היא מהחמורות שנחשפו בשנים האחרונות. חשיפת האמת בעניין, ומניעת אירועים דומים של פגיעה אנושה בזכות אזרחי ישראל לפרטיות, היא חיונית וחשובה מאין כמותה. אני מצר על הסתייגות חלק מהגורמים המעורבים בפרשה החמורה לבדיקה מעמיקה של הנושא, חרף ניגוד העניינים החריף בו הם מצויים. אני סמוך ובטוח שחברי הוועדה, בראשות שופט מחוזי בדימוס, יעשו את עבודתם בחרדת הקודש הראויה לוועדה כה רגישה".

הוועדה תפרסם את הדו"ח שלה בתוך שישה חודשים. חבריה יהיו משה דרורי, סגן נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים בדימוס, עו״ד ענבל רובינשטיין, הסניגורית הציבורית הארצית לשעבר ושלום בן חנן, ראש אגף בדימוס בשירות הביטחון הכללי.

תגיות:השר יריב לויןפרשת פגסוס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה