חדשות בארץ

רוטמן מבקש צו הרחקה נגד פעילי מחאה: זו הטרדה מאיימת

בית המשפט דן בבקשת יו"ר ועדת החוקה, שמחה רוטמן, להוציא צווי הרחקה נגד אותם פעילים. בדיון טען: "המטרה כאן היא רדיפה, הפרעה, הצקה והשפלה"

שמחה רוטמן (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)שמחה רוטמן (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

בית משפט השלום בירושלים דן היום (ראשון) בבקשה אותה הגיש בשבוע שעבר יו"ר ועדת החוקה של הכנסת, שמחה רוטמן, יחד עם רעייתו, להוציא צו הרחקה לכ-400 פעילי מחאה נגד הרפורמה המשפטית.

בבקשה טען רוטמן, באמצעות עורך דינו אוריאל ניזרי, כי הוא נתון ל"רדיפה" מצד אותם הפעילים, ואף האשים שחלקם ערכו "פעולות בילוש" נגדו. רוטמן ביקש מבית המשפט להורות על סגירת כל קבוצות "הבילוש" אחריו בוואטסאפ, ולאסור מעקב או פרסום מיקום בזמן אמת, אשר נועדו בהגדרתן ובמטרתן המוצהרת לרמוס את פרטיותו.

רוטמן אמר בדיון כי "המטרה כאן היא רדיפה, הפרעה, הצקה והשפלה. זה נעשה דרך הפגנה, אבל התכלית היא 'לא ניתן לרוטמן ליהנות'. המטרה של הפגנה פשוט לא קיימת, זו הטרדה מאיימת. גם לי כנבחר ציבור יש זכות לפרטיות".

עורך דינו של רוטמן כתב בבקשה שהוגשה לבית המשפט כי "קיים חשש ממשי כי המשיבים (הפעילים), אשר פועלים באופן רדיקלי ביותר יפגעו במבקשים (רוטמן ורעייתו). במהלך הימים האחרונים ביצעו המשיבים פעולות בילוש נגד המבקשים ופרסמו מידע אישי בדבר תנועות ומיקומם של המבקשים, כאשר המשיבים מעוניינים לחבל בחופשתם הפרטית תוך הפרת חוק הגנת הפרטיות".

נציין כי רוטמן ביקש בשבוע שעבר להוציא צו ביניים להרחקת הפעילים עד לקיום הדיון אולם בקשתו לא נענתה. השופט נאיל מהנא ציין בדיון ביום רביעי שעבר כי "איש ציבור בחר את התפקיד ויודע שהוא בא עם ביקורת. החוק נועד למקרים של הטרדה שיש בה איום, כשצריך לתת מענה מיידי. כאשר אנשים רוצים להתארגן לעשות מחאה זו הדרך לעשות את זה".

בנוסף, המליץ השופט כי רוטמן ובת זוגו יגישו תביעה אזרחית נגד הפעילים והורה למשטרה להוציא זימון לדיון למנהלות קבוצת הוואטסאפ. עורך דינו של רוטמן הסכים בשלב זה שלא לכלול בבקשה את כל חברי קבוצת הוואטסאפ, אך הבהיר כי אין בכך מתן חסינות מתביעה אישית "נגד כל מי שיפגע בפרטיות של רוטמן ומשפחתו".

רוטמן מסר לאחר הדיון כי "במדינה דמוקרטית אין זכות לעבור על החוק. הפגנה היא זכות חשובה ומקודשת, אולם רדיפה, שיבוש והטרדה הן עבירות על החוק".

תגיות:שמחה רוטמןהרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה