חדשות בארץ

לקראת מושב החורף: הקואליציה מגבשת מתווה חדש להרכב הוועדה למינוי שופטים

שר המשפטים יריב לוין מגבש מתווה חדש, על פיו יהיה שוויון מלא בין מספר החברים מהקואליציה ומהאופוזיציה. גורמים מדיניים: יעשה ניסיון להציג "מתווה בהסכמה"

יריב לוין (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)יריב לוין (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

שר המשפטים יריב לוין, צפוי להציג בשבועות הקרובים מתווה חדש להרכב הוועדה למינוי שופטים. בכוונת השר להציג את המתווה במושב החורף הקרוב של הכנסת. כך דווח היום (ראשון) ב"מקור ראשון".

על פי המתווה שיציג לוין, לא יהיה רוב לקואליציה בוועדה למינוי שופטים, אלא שוויון מלא בין מספר החברים מהקואליציה ומהאופוזיציה. מי שיאיישו את הוועדה לא יהיו רק חברי כנסת, אלא כל צד יבחר חמישה חברים בוועדה. מתוך החמישה, יהיו 3 משפטנים: שופטים בדימוס או נציגי לשכת עורכי הדין, ושני פוליטיקאים. גורמים בקואליציה ציינו כי יעשה ניסיון להגיע ל"מתווה בהסכמה".

נציין כי גם שר המשפטים לשעבר, חיים רמון, הציג מתווה. לפי רמון את הוועדה ירכיבו שלושה גופים: נציגי הקואליציה, נציגי האופוזיציה ונציגי השופטים. במקום שני נציגי לשכת עורכי הדין ימונו שני נציגי אופוזיציה, כך יהיו שלושה נציגי קואליציה, שלושה לאופוזיציה וכן שלושה שופטים.

של השיחה – לאורך כל שנותיי עשיתי, עושה ואמשיך לעשות את הטוב ביותר עבור מדינת ישראל ועם ישראל. בעזרת השם, יחד נעשה ונצליח".

כיום הוועדה, שטרם התכנסה, מורכבת משר המשפטים, שר נוסף שטרם נקבע, שלושה שופטים נציגי בית המשפט העליון, שני חברי כנסת, אחד מהקואליציה ואחד מהאופוזיציה ושני נציגים של לשכת עורכי הדין, שנבחרו באחרונה והם נחשבים למתנגדי הרפורמה המשפטית.

תגיות:יריב לויןהוועדה לבחירת שופטים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה