חדשות בארץ

דרישה הזויה מצד משפחת המחבל בן ה-13 וחצי, שדקר חייל: "לא הורסים בית של קטין"

משפחתו של המחבל שדקר את שוטר מג"ב, סמ"ר אסיל סואעד, במחסום שועפט בחודש פברואר, עתרה לבג"ץ. השופט שדן בעתירה דחה על הסף את הבקשה

הפיגוע במחסום שועפאט (צילום: Yonatn Sindel/Flash90)הפיגוע במחסום שועפאט (צילום: Yonatn Sindel/Flash90)
אא

בג"ץ אישר היום (חמישי) להרוס את ביתו של המחבל בן ה-13.5, שדקר בחודש פברואר האחרון את שוטר מג"ב סמ"ר אסיל סואעד הי"ד, במחסום שועפט.

משפחתו של המחבל עתרה לבג"ץ ודרשה שלא להרוס את הבית, במחנה הפליטים שועפאט. הנימוק: מדובר בבית של קטין וההריסה אינה מידתית.

השופט אלכס שטיין דחה את הטענות של משפחת המחבל וכתב בהחלטתו: "דוחה את הטענה שצו הריסה במקרה של מפגע קטין הוא בלתי מידתי באופן קיצוני".

העתירה של המשפחה הוגשה אחרי שמפקד פיקוד העורף, האלוף רפי מילוא, חתם על צו החרמה והריסה. משפטו של המחבל מתנהל בבית המשפט המחוזי לנוער בירושלים. הפרקליטות מייחסת לו עבירה של רצח ממניע טרור.

מחקירת הפיגוע עלה כי במהלך בידוק בטחוני שגרתי באוטובוס, שהגיע למחסום, עלו הלוחם ומאבטח אזרחי שהיה עמו לתוך האוטובוס והחלו בבדיקה. המחבל שלף לפתע סכין, התנפל ודקר את הלוחם בראשו. בתגובה המאבטח האזרחי שהיה עם הלוחם בתוך האוטובוס ביצע ירי לעבר המחבל וניטרל אותו. סואעד פונה לבית החולים במצב אנוש ונפטר מפצעיו.

לשוטרי היחידה המרכזית של מחוז ירושלים סיפר המחבל כי המחבל פעל לבדו. לדבריו נטל סכין והסתיר אותה מתחת למכנסיו, ובשעות הערב עלה על אוטובוס לכיוון ירושלים, במטרה לרצוח שוטר או חייל.

תגיות:בג"ץפיגוע בשועפאט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה