חדשות בארץ

הנשיא הציע לחדש את השיחות בסוגיית הרפורמה המשפטית – לפיד התנגד

הנשיא יצחק הרצוג שוחח עם ראשי האופוזיציה וקרא להם לחדש את המשא ומתן, כדי להשיג רפורמה משפטית בהסכמה. מקורביו של לפיד: שיחות רק אם החקיקה תוקפא ל-18 חודשים

יצחק הרצוג (Noam Revkin Fenton/Flash90)יצחק הרצוג (Noam Revkin Fenton/Flash90)
אא

נשיא המדינה יצחק הרצוג הציע לראשי האופוזיציה לחדש את השיחות עם הקואליציה, בבית הנשיא, בסוגיית הרפורמה המשפטית. יו"ר האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד, סירב. כך דווח היום (חמישי) בעיתון "ישראל היום".

על פי הדיווח, לפיד מסרב לחדש את המשא ומתן, שהופסק עת נחקק חוק צמצום עילת הסבירות והוא דורש עצירה מוחלטת של המשך החקיקה.

נציין כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע נכונות לחדש את השיחות ללא תנאי, ולנצל אף את הפגרה בה מצויה הכנסת, אך סירב לקבל את דרישתו של לפיד להקפאת החקיקה למשך שנה וחצי.

מקורביו של לפיד מסרו כי הצעתו של לפיד להקפאת החקיקה למשך 18 חודשים היא כדי לאפשר "הידברות משמעותית שתוביל להסכמות רחבות ותמנע את הקרע בעם ישראל. ההצעה בעינה עומדת".

הנשיא שוחח גם עם יו"ר המחנה הממלכתי, ח"כ בני גנץ, מקורביו של גנץ מסרו: "אנחנו לא מתייחסים לתוכן השיחות עם הנשיא. אם גנץ יוכל להוביל להסכמות - הוא יעשה זאת".

הרצוג הציע באחרונה מתווה חדש, לפיו תושג הסכמה על שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים, ריכוך החוק לצמצום עילת הסבירות שכבר עבר, ועצירה ממושכת של המשך קידום הרפורמה.

בעניין הוועדה לבחירת שופטים, צוות הנשיא הציע שבמקום אחד משלושת השופטים בוועדה, שר המשפטים יריב לוין יוכל לבחור שופט שיכול גם להיות לא מהעליון, בין היתר גם נשיא בית משפט מחוזי. כך למעשה גדל כוחה של הקואליציה בוועדה לארבעה: שני שרים, נציג קואליציה ושופט מטעם לוין. בינתיים הקואליציה לא מסכימה להצעה זו.

מבית הנשיא נמסר: "נשיא המדינה וצוותו פועלים ללא הרף במטרה לייצר מרחבי הסכמה שהחברה הישראלית זקוקה להם מאוד. מתקבלות הצעות רבות שנ בדקות בחפץ לב, במטרה להביא להסכמות תוך שמירה על עקרונות היסוד של דמוקרטיה ושלטון החוק. יודגש כי בשלב זה אין הסכמות".

תגיות:נשיא המדינהרפורמה משפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה