חדשות בעולם

תקדים: השתלת רחם ראשונה בבריטניה - הוכתרה בהצלחה

השתלת רחם ראשונה בוצעה בבריטניה והוכתרה בהצלחה. אחד הרופאים שביצעו את ההליך: "זה היה השבוע הכי מלחיץ בקריירה שלי"

אא

תקווה חדשה לנשים שלא יכולות ללדת: מנתחים בבריטניה ביצעו השבוע ניתוח תקדימי של השתלת רחם לאישה נשואה בת 34, שמי שתרמה לה את הרחם היא לא אחרת מאשר... אחותה. בפרוצדורה ארוכה שנמשכה תשע שעות ו-20 דקות, הצליחו רופאי בית החולים צ'רצ'יל באוקספורד להשתיל בגופה של האישה את הרחם של אחותה בת הארבעים, שילדה שני ילדים ולדבריה לא מעוניינת ללדת עוד. קייט ברינטוורת', אחראית מחלקת המיילדות בבית החולים, בירכה על הצעד שיעניק תקווה למי שחולמת להיות אמא, ועד עכשיו לא יכלה. 

הרופאים המנתחים הגדירו את הניתוח כ"הצלחה אדירה", אך כזו שלצדה היו חששות אדירים. אחד המנתחים, פרופ' סמית שמו, אמר כי הניתוח יוצא הדופן גרם לו למתח אדיר. "אני חושב שזה היה השבוע הכי מלחיץ בקריירה הכירורגית שלי, אבל שמח שהתורמת והנתרמת יצאו בריאות אחרי ההליך שלהן". 
רופאה נוספת אמרה כי השבועיים הראשונים לאחר הניתוח "מאוד מורטים עצבים. עכשיו, אני גאה מאוד במה שהשגנו, ושמחה נואשות בשביל המטופלת. היא מאושרת מאוד, ומקווה שהיא תוכל ללדת לא תינוק אחד, אלא שניים. הרחם שלה מתפקדת בצורה טובה, ואנחנו עוקבים מקרוב אחר ההתקדמות שלה".

 

עם זאת, לא כל 'הנוצץ - זהב'. "האישה תצטרך ליטול תרופות מדכאות חיסון לאורך כל הריון עתידי כדי למנוע מגופה לדחות את האיבר הנתרם. השתלת רחם שנייה בבריטניה על אישה אחרת, אמורה להתבצע בסתיו הקרוב".

תגיות:רחםהשתלהבריטניה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה