חדשות בארץ

מילואימניקים למפקד חיל הים, שהדיח קצין סרבן: "שימוש בנשק הסרבנות פסול - תגובתך הולמת"

עשרות אנשי מילואים, חברי "פורום המילואימניקים", כתבו מכתב תמיכה באלוף דוד סער סלמה. זאת לאחר שמפקד החיל אישר הדחת קצינים שסירבו להתייצב לשרת במחאה על הרפורמה המשפטית

חיילי מילואים (צילום: Moshe Shai/Flash90)חיילי מילואים (צילום: Moshe Shai/Flash90)
אא

עשרות אנשי מילואים, חברי "פורום המילואימניקים", בו חברים אלפי אנשי צבא לשעבר מכל היחידות בצה"ל, שלח מכתב תמיכה למפקד חיל הים, האלוף דוד סער סלמה. זאת כדי לגבות אותו על כך שהקפיא את שירות המילואים של תתי אלופים בחיל, שהכריזו על אי התייצבות לשירות בשל הרפורמה המשפטית. כך דווח היום (רביעי) ב"ישראל היום".

במכתבם כתבו אנשי המילואים: "אנו, קצינים ולוחמים במערך המילואים של צה"ל, מבקשים להביע את הערכתנו הכנה על עמידתך הנחושה אל מול איומים בסרבנות לשירות מילואים בצבא. תגובתך הברורה לאיומי 'הפסקת-התנדבות' (סרבנות) היא התגובה הנדרשת בימים אלו שבהם המבוכה מאיימת לדחוק את הנחישות. היא הולמת את הערכים שעליהם חונכנו וליוו אותנו לאורך כל שנות שירותנו. כי השירות בצה״ל הוא זכות וחובה כאחד, הוא יסוד העוצמה של ישראל, וכי אחוות הנשק ניצבת מעל לכל וויכוח או מחלוקת".

"תגובתך משדרת את המסר הנחוץ, שימוש בנשק הסירוב לשרת במילואים כמנוף למאבק פוליטי, לטובת צד כלשהו, פסול בתכלית. זהו מסר מחזק עבורנו ועבור רבים, המצפים למענה פיקודי נחוש אל מול האיומים בפגיעה במוכנות הקרבית של המילואים ובלכידות בחברה הישראלית".

החלטת מפקד חיל הים אושרה לפני שבוע על ידי הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי. דובר צה"ל מסר כי "הקצינים במילואים משמשים כמנהלי לחימה במטה חיל הים. ‏שירותו של אחד מהם הוקפא לאחר שיחה פיקודית שערך עימו מפקד חיל הים. בימים הקרובים יתבצע שיח פיקודי עם איש המילואים השני, במסגרתו ייבחן המשך שירות המילואים שלו".

גורמים בצה"ל ניסו עם זאת "לרכך" את העובדה שאותם קצינים למעשה סירבו להתייצב. לדבריהם, "‏משרתי המילואים הם מעל לגיל החובה לשירות מילואים, וביצעו שירות מילואים בהתנדבות".

חבר "פורום המילואימניקים", אל"מ במיל' עמוס הכהן, מפקד חטיבת הנח"ל לשעבר, ששירת גם כמפקד ולוחם בסיירת מטכ"ל, אמר היום: "אנחנו רוצים פשוט להגיד את הברור מאליו. ביטחון ישראל הוא מעל הכל. בפורום יש תומכי הרפורמה, מתנגדי הרפורמה ולוחמים ומפקדים במילואים מכל שדרות הצבא. מה שאנחנו אומרים הוא שאנו נתייצב לכל משימה שהיא, ולא נתנה את השירות בצבא במה שקורה במדינה, ההגנה על המדינה שלנו היא מעל הכל".

תגיות:צה"לרפורמה משפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה