חדשות בארץ

יצירת הרתעה: ספקי הנשק למחבלים שביצעו את הפיגוע בעלי נאשמים ברצח

התביעה הצבאית החליטה להאשים בעבירת רצח, על אף שלא נכחו בפיגוע, את שני הפלסטינים. הם נאשמים באספקת הנשק עמו בוצע הפיגוע, בו נהרגו ארבעה ישראלים

זירת הפיגוע (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)זירת הפיגוע (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

התביעה הצבאית הגישה היום (שלישי) כתבי אישום נגד שני מחבלים שלקחו חלק עקיף בביצוע הפיגוע הקטלני סמוך ליישוב עלי בחודש יוני, שבו נרצחו אלישע אנטמן, הראל מסעוד, נחמן שמואל מורדוף ועופר פיירמן הי"ד.

המחבלים, באסל שחאדה וחאמד צבאח, הם אלה שסיפקו למבצעי הפיגוע את הנשק. לכן, הם מואשמים בעבירות של גרימת מוות בכוונה בצוותא (המקבילה לעבירת הרצח ביו"ש). לכל אחד מהם יוחסו ארבע עבירות של גרימת מוות בכוונה בצוותא, בהתאם למספר הנרצחים בפיגוע. בית המשפט הצבאי הורה על הארכת מעצרם של שני הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים.

הפיגוע התרחש ב-20 ביוני כאשר שני המחבלים, מהנד שחאדה וח'אלד מצטפא עבד א-לטיף צבאח, תושבי עוריף ופעילי חמאס שריצו עונשי מאסר בישראל על פעילות טרור ושוחררו, הגיעו ברכב לכניסה של היישוב עלי בצפון בנימין. המחבלים פתחו באש לעבר שומר הכניסה ופצעו אותו באורח בינוני. הם המשיכו מזרחה, נכנסו למתחם תחנת הדלק הסמוכה, וירו לעבר מסעדת "חומוס אליהו" במתחם. חמישה בני אדם נפצעו, חלקם במצב אנוש, וכעבור זמן קצר נקבע מותם של ארבעה מהם.

סייר ביטחון של היישוב עלי, שהיה בקרבת מקום, הרג את אחד המחבלים. המחבל הנוסף נמלט באמצעות רכב שגנב בתחנת הדלק, נטש אותו לאחר זמן מה, כשהוא משאיר בתוכו את הנשק עימו ביצע את הפיגוע, רובה M-16, ועלה על מונית בדרך לג'נין. בתום מצוד שנערך כשעתיים, בהובלת השב"כ, כוח של הימ"מ הרג את המחבל כששהה במונית ליד טובאס.

אריאל אלמליח, יו"ר הישוב עלי התייחס לכתבי האישום: "הגשת כתבי האישום הם חשובים אך מה שחשוב יותר אלה העונשים שיינתנו לטרוריסטים האלו. ישנן הרבה דרכים לייצר הרתעה וזו אחת מהן. אנו מקווים שבית המשפט לא יהיה רכרוכי וייתן להם את העונש הראוי המגיע להם כאילו הם היו המבצעים בפועל, שהרי שלוחו של אדם כמותו. רק דרך החזרת ההרתעה והמשילות אנו נצליח להפסיק את גל הטרור הקשה שאנו חווים".

תגיות:פיגועעלי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה