מעניין

נחשף: כך התגלה גנב סדרתי שהרס 2,000 יצירות אמנות יקרות מבלי להתגלות

גנב סדרתי הרס וגנב 2,000 יצירות וחפצי אמנות יקרים, רק כדי למכור אותם בזול באינטרנט

אא

משטרת בריטניה התירה לפרסום כי נתפס גנב סדרתי שבמשך שנים הרס וגנב למעלה מ-2,000 יצירות וחפצי אומנות יקרים, שחלקם הגיעו למיליוני פאונד. 

 

"מדובר בגנב סדרתי שלא חשש לבזוז את המוזיאון במשך שנים, ועשה זאת בתחכום רב", אומרים כעת בהנהלת המוזיאון הבריטי, ומפנים את האצבע המאשימה כלפי עובד שפוטר לאחרונה מתפקידו, פיטר היגס שמו. היגס אייש במשך שנים את תפקיד אוצר מחלקת תרבויות הים התיכון, ולמרות שהוא מכחיש את העבירות המיוחסות לו, המשטרה מוסיפה לחקור אותו. 


הכומר פרופ' מרטין הניג, מומחה לאמנות רומית מאוניברסיטת אוקספורד, כינה את השערורייה "בלתי נסלחת לחלוטין", ואמר כי המוזיאון הסתיר את היעלמות החפצים יקרי הערך מהציבור במשך שמונה חודשים, עד שהזעיק את המשטרה בינואר השנה, כשמקרה גנבה נוסף 'שבר את גב הגמל'. "זה המקרה הכי גרוע שנתקלתי בו", אומר הניג, בראיון ל'טלגרף' הבריטי. "לא די בכך שהוא גנב את החפצים, הוא גם הרס אותם כדי להפחית במחירם".


חקירת המשטרה העלתה נתון מוזר נוסף שעולה מהפרשה הזו, שייבדק אף הוא. "בכירים במוזיאון גילו כי האוצרות של המוזיאון נמכרים באינטרנט, ולא הגיבו. זה מעלה סימן שאלה מאוד גדול שצריכים לבדוק אותו", הם אומרים כעת. 

תגיות:גנבבריטניהמוזיאוניםסדרתי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה