חודש אלול 2023

"ישן מפני חדש": 5 דברים שאפשר לפנות מהבית ומהלב לכבוד השנה החדשה

מנצלים את אלול לתפילות, מצוות ומעשים טובים? מעולה! הוסיפו לרשימה גם שינוי הרגלים ופינוי חפצים מהבית. למה? כי אלול מסוגל לשינויים מדהימים, וחבל לא לנצל את הכוח הסגולי של החודש לשינוי מבורך. מפנים ובונים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

עכשיו, כשרוחות אלול מנשבות והלב פתוח לשינויים ולעשיית תשובה, זה בדיוק הזמן לשינוי אמיתי גם בתחומים נוספים בחיים. כיוון שהכל ממילא משיק זה לזה, וכבר למדנו ש"אחרי המעשים נמשכים הלבבות", הגיע הזמן לכמה שינויים קטנים שיובילו למעשים ויפתחו לנו את הלב. הנה 5 רעיונות טובים:

1. מיותר? החוצה

שנה חדשה זו הזדמנות נהדרת לפנות חפצים מיותרים מהבית. חושבים שאיו לכם כאלו? קחו שקית גדולה ועברו בין החדרים. תתפלאו לגלות כמה חפצים כאלו תאספו. מובן שאם מדובר בחפצים שימושיים תוכלו לתרום ולהעביר אותם הלאה. ומלתת, כידוע, רק מרוויחים.

 

2. כוחו של הרגל

מרגישים שיש לכם הרגלים לא טובים? הנה הזדמנות נפלאה לטפל בהם. חשבו על הרגל לא טוב שיש לכם. לא משהו גדול או רוחני, אלא משהו קטן וגשמי שעשוי להפריע לאנשים הסובבים אתכם. אולי אתם אוגרים בקבוקי שמפו ריקים באמבטיה, אולי אתם תמיד משאירים חלב מחוץ למקרר ואולי יש לכם הרגל להתקשר לאנשים מוקדם מדי בבוקר כשאין להם שום חשק לדבר. מה שזה לא יהיה – השנה החדשה, ובפרט התקופה הנפלאה שקודמת לה – זו הזדמנות נהדרת לפנות החוצה הרגלים לא טובים, ולאמץ חדשים וחיוביים.  גם אם מדובר בשינוי קטן ולכאורה זניח, תופתעו לגלות איזו השפעה יש לו על חייכם. אם ההרגל הקודם היה מוקד לחיכוכים לא נעימים עם בני המשפחה – אימוץ הרגל טוב במקומו יביא לחייכם אך ורק ברכה.

 

3. מחשבות וחפירות

רגילים לחשוב יותר מדי ולחפור לעצמכם על כל נושא? נסו לשנות כיוון. אין ספק שטוב להעמיק במחשבה כשיש צורך בכך, וודאי שטוב להרבות במחשבות טובות. אך אם אתם מוצאים את עצמכם מנתחים שוב ושוב סיטואציות ואירועים שקרו עד כדי כאב ראש תמידי – יתכן שזה בדיוק הזמן להפסיק את ההרגל המעיק הזה. מה אפשר לעשות במקום? לחשוב מחשבות טובות ומשמחות. רבי נחמן מסביר: "כִּי אִי אֶפְשָׁר שֶׁיִּהְיוּ שְׁנֵי מַחֲשָׁבוֹת בְּיַחַד בְּשׁוּם אֹפֶן".

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

 

4. למה לכעוס?

אם יש נושא אחד שכל רופא בעולם יסכים עליו, הרי זה שצריך להפחית כעסים. הכעס מזיק ללב, לחיים, למערכות יחסים ובעצם מכלה כל חלקה טובה. חודש אלול מעניק לנו את ההזדמנות לעבוד על המידות ולהחליט החלטות טובות. הסרת הכעס מהלב זו ההחלטה הכי טובה שנוכל לקבל על עצמנו לכבוד השנה החדשה. החלטה שתיטיב לא רק איתנו, אלא גם עם הסובבים אותנו.

 

5. שלילי? חיובי

איך אתם רואים את העולם? איך אתם מסתכלים על עצמכם? אם אתם רגילים "להרכיב משקפיים כהות" ולצייר לעצמכם מציאות עגומה, הגיע הזמן להחליף למשקפיים ורודות ואופטימיות. נסו לנקות מהלב רגשות שליליים ומחשבות שליליות שיש לכם על העולם או על עצמכם, ונסו לאמץ חמלה עצמית ומבט של כף זכות. קשה? יתכן, אבל הרווח יהיה כולו שלכם. בעולם הזה ובעולם הבא.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

יש לכם רעיונות נוספים? כתבו לנו בתגובות.

תגיות:אלולשנה חדשה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה