חדשות בריאות

לא זזים מהבית: העובדים שמסרבים לחזור למשרדים מאז הקורונה

לפני 3 שנים העולם הוכה בתדהמה. השמיים, בתי ספר ומקומות עבודה נסגרו. אנשים נשלחו לעבוד ישירות מהבית, והמשרדים נותרו ריקים. היום, המנהלים ובעלי החברות דורשים מהם לחזור למשרד, אך מתברר שמעט מאוד רוצים לעמוד שוב בפקקים, והמנהלים נמצאים בבעיה גדולה. עובדים על זה

אא

כשסגרו לנו את העולם לפני 3 שנים גילינו מציאות חדשה. מי שהיה רגיל לעבוד במשרד, לעמוד בפקקים של הבוקר בדרך לעבודה ולשבת יחד עם אנשים רבים באותו חלל – גילה שאפשר גם אחרת. עובדים רבים נשלחו הביתה ופתחו שלוחות של המשרד במטבח, בחדר השינה, בפינת האוכל או סתם על הספה. זה לא היה קל, ולפעמים נראה בלתי אפשרי – אבל הנוחות, העבודה בפיג'מה והעובדה שאין יותר צורך לעמוד בפקקים – עשו את שלהם. עובדים רבים מסרבים היום לחזור למשרדים. החברות גדולות כבר מתחילות לאיים, אבל העובדים בשלהם.

קארין קימברו, כלכלנית ראשית בלינקדאין, מסבירה: "מעסיקים רוצים להפסיק את התופעה, הם רוצים עובדים חדשים, אך כאלו שיעבדו במשרדים".

אך האם העובדים, בפרט הצעירים, מוכנים לחזור למשרדים? מסתבר שלא. בארה"ב, חסידת התביעות המשפטיות, כבר מככבת תביעה חדשה כנגד מעסיקים: תביעה על רקע אפליה גאוגרפית. התובעים (בדרך כלל עובדים צעירים שמסרבים לחזור למשרדי החברה) טוענים שאי אפשר להפלות אותם בראיונות עבודה על סמך העובדה שהם לא רוצים להגיע למשרד.

במקביל פרסם הניו יורק טיימס מחקר על פיו העבודה מרחוק פוגעת בעובדים, במיוחד הצעירים, ומונעת את חווית הקהילה שיש במקום עבודה משותף. "בעבודה משותפת במשרד אפשר לראות את העמיתים שלך, לשאול אותם שאלות, הבוס נותן עצות – את זה קשה לקבל בעבודה מרחוק", אומר הכלכלן בן קיסלמן. מנגד, טוענים העובדים, שהעבודה בבית מאפשרת להם ריכוז מקסימלי ותפוקה גדולה יותר, ולא רק נוחות.

האם העולם עומד להשתנות שוב ועובדי ההייטק יחזרו למשרדים? קשה לדעת. אם התביעות החדשות בארה"ב יצליחו, מנהלים רבים יאלצו לאשר המשך עבודה מהבית, גם אם הם לא ממש רוצים.

מה דעתכם? מעדיפים לעבוד מהבית או שאין תחליף לעבודה במשרד? כתבו לנו בתגובות.

תגיות:עבודה מהביתקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה