חדשות בארץ

מפקד פיקוד מרכז: "אנחנו בתקופה של הסלמה וגל טרור שלא ידענו זה זמן רב"

האלוף יהודה פוקס התייחס לגל הפיגועים האחרונים: "אנחנו מנסים להקדים את האויב ולסכל אותו, וברוב הפעמים אנחנו מצליחים. השבוע לא הצלחנו. אנחנו נרדוף את האויבים, נשיג אותם ואת שולחיהם"

המצוד אחר המחבלים (Chaim Goldberg/Flash90)המצוד אחר המחבלים (Chaim Goldberg/Flash90)
אא

מפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס, התייחס היום (שני), בשיחה עם התקשורת, למצב הביטחוני ביו"ש ולגל הפיגועים. לדבריו, "אנחנו נמצאים בתקופה של הסלמה וגל טרור שלא ידענו זה זמן רב. צה"ל וכוחות הביטחון פועלים מדי יום בכל מקום בהגנה, מניעה וסיכול טרור. אנחנו עושים זאת בערים, בכפרים ובמחנות הפליטים. אנחנו מנסים להקדים את האויב ולסכל אותו, וברוב הפעמים אנחנו מצליחים".

"השבוע לא הצלחנו, ואנחנו נרדוף האויבים בחווארה, חברון ובכל מקום אחר. אנחנו נשיג אותם ואת שולחיהם, נעשה כל מאמץ לעמוד במשימה שלנו. אנחנו נלמד מהאירועים האלה, נתחקר, נפיק לקחים ונשתפר, ונצליח לעמוד במשימה שלנו להביא ביטחון לתושבים" - הוסיף.

אלוף הפיקוד הצהיר כי בניגוד לתחושה אותה ביטאו תושבי באיו"ש, גורמי הביטחון לא מוגבלים בלחימה בטרור ובהגנה על כל גבולות המדינה: "אנחנו עושים ומנסים להתאים את האמצעים שלנו ואת המשאבים שלנו לאתגר הקיים. אף אחד לא מגביל אותי, לא מגביל אותנו, בפעולות שלנו. אנחנו עושים הערכות מצב איטיות, ומנסים למצוא מה הדרך הנכונה להתמודד".

פוקס היה נתון בתקופה האחרונה תחת ביקורת, בשל גל הפיגועים ותחושת חוסר הביטחון של התושבים ביו"ש. על כך השיב כי הוא מבין שלא מדובר במתקפות אישיות, וכי הוא מתכוון להמשיך להגן על ביטחון ישראל: "שום דבר הוא לא אישי. אני לובש מדים ב-35 שנה האחרונות, ויחד איתי יש עשרות אלפי אנשים בצה"ל שעמלים להגן על תושבי ישראל ומבצעים את המשימה. אני שליח ציבור ואמשיך להיות שליח ציבור, כל עוד אני חושב שאני אצליח לעמוד במשימה ולתת ביטחון לתושבי מדינת ישראל. לכולנו, גם למי שלא אוהב".

"אני אומר לתושבי יהודה ושומרון, כמו גם לתושבי ירושלים ותושבי תל אביב שהטרור היכה גם בהם, שאנחנו, אני בתור מפקד פיקוד מרכז וכל גורמי הביטחון, עשרות אלפי אנשים עומלים יום וליל כדי לעמוד במשימה, לתת ביטחון לתושבי מדינת ישראל. זו המשימה שלנו, זו האחריות שלנו. לא תמיד אנחנו מצליחים, מכל אירוע אנחנו לומדים ומנסים להיות טובים יותר" - סיכם אלוף הפיקוד.

תגיות:צה"לפיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה