חדשות בארץ

לעיני בתה בת ה-12: הגננת האהודה נרצחה בפיגוע בהר חברון

בת שבע ניגרי בת ה-42, תושבת בית חגי, הותירה אחריה בעל ושלוש בנות. אחת מהן, בת 12, שהתה עימה ברכב בזמן הפיגוע. במרכז הרפואי סורוקה מאושפז במצב קשה אריה גוטליב שנפצע בפיגוע

בת שבע ניגרי הי"ד (צילום: המועצה המקומית אפרת, צילום תמונה מהפיגוע: חיים גולדברג / פלאש 90)בת שבע ניגרי הי"ד (צילום: המועצה המקומית אפרת, צילום תמונה מהפיגוע: חיים גולדברג / פלאש 90)
אא

(עדכון: 22:49)

בת שבע ניגרי (42) הי"ד, אם לשלוש בנות מהיישוב בית חגי, היא הנרצחת בפיגוע שארע היום (שני) בצומת הכבשים, הסמוך לבית חגי שבהר חברון. ניגרי הובאה למנוחות הערב בבית העלמין בכפר עציון.

ניגרי, גננת במקצועה, גדלה ביישוב אפרת ולשם התכוונה להגיע כדי להתחיל את ההכנות לפתיחת שנת הלימודים, בגן הילדים אותו היא מנהלת.

מתחקור ראשוני של הפיגוע עלה כי ניגרי עלתה ל"טרמפ" בבית חגי, ונסעה ברכבו של אריה גוטליב, יחד עם בתה בת ה-12. כשהגיע הרכב הישראלי לכיכר בצומת הכבשים, רכב המחבלים שבא מנגד חסם את דרכו. המחבל שהיה מלווה במחבל נוסף שנהג ברכב, ירה בנשק אוטומטי, מטווח קצר, לעבר רכבו של גוטליב. לאחר מכן נמלטו המחבלים לכוון חברון.

עוד התברר כי העמדה הצבאית הסמוכה לזירת הפיגוע הייתה מאוישת, אך הלוחמים לא הבחינו בפיגוע עד ששמעו את הירי. הם לא הספיקו לירות לעבר רכב המחבלים.

צה"ל החל בסריקות נרחבות לתפיסת המחבלים. הכוחות נכנסו לעיר חברון ובמקביל סרקו בכפרים סמוכים. הרכב ששימש את המחבלים אותר כשהוא שרוף בשטח פתוח בין הכפרים בית אולא לחלחול.

בהתאם להערכת מצב שנערכה בצה"ל, הוחלט על תגבור של גדוד ושתי פלוגות באוגדת יהודה ושומרון. הכוחות החלו לתגבר היום וקבלו הוראה לסייע בהגנה על הגזרה וליטול חלק במאמץ "סגירת המעגל" על המחבל.

הייתה גננת אהודה

חנה זריהון, שכנתה של ניגרי בבית חגי, סיפרה עליה: "הייתה אישה כיפית, שמחה, פעילה ומתנדבת בוועדות. היא הייתה רכזת נוער, אישה לבבית שארגנה פה הרבה אירועים באזור. היה לה צחוק מדבק. תמיד מתנדבת עם חיוך ענק". לדברי השכנה ניגרי ובעלה שמשו משפחת אומנה לילדים. 

המועצה המקומית אפרת, בה גדלה ניגרי, מסרה כי היא "מרכינה ראש על הרצחה של בת שבע ניגרי הי"ד לבית משפחת רביד מאפרת. בת שבע שגדלה באפרת הייתה גננת מוערכת ואהובה על הילדים ועל ההורים".

ראש המועצה עודד רביבי אמר: "ליבנו יחד עם משפחת רביד, אין מילים שיכולות להביע כמה גדול הכאב וכמה תחסר לילדים שכבר ציפו לראות שוב את הגננת שאהבו כל כך. יחד עם עובדי המועצה כולם אנו פועלים כדי ללוות את המשפחה ולהיערך פדגוגית כדי ללוות את הילדים".

חני ברוק, מפקחת גני הילדים באפרת מטעם משרד החינוך, מסרה בשיחה עם חדשות 12: "בת שבע הייתה גננת שכולה לב ונתינה, מסורה ומחבקת. הייתה בדרך לפגוש חברות ולהכין את הגן לקראת פתיחת השנה. בת שבע כולה לב ונשמה, אהבה את הילדים ברמ"ח אבריה ושס"ה גידיה. הייתה מלאה בנתינה".

לדברי ברוק ניגרי שמשה כגננת ב"גן ירדן", לגילאי שלוש באפרת, "כל פעם שנכנסתי אליה לגן היא קיבלה אותי במאור פנים, בהכרת הטוב, חיוך שתמיד ליווה אותה. ילדי הגן היו בשבילה הכל, תמיד חיבקה ונתנה מה שיכולה. לילדים, לצוות, להורים. זו אבדה גדולה לכולנו".

סורוקה: הפצוע במצב קשה מאושפז בטיפול נמרץ

במרכז הרפואי סורוקה שבבאר שבע מאושפז אריה לייב גוטליב, בן 39, שנפצע קשה בפיגוע. גוטליב נשוי לנכדתו של הרב דוב ליאור, לשעבר רבה של קרית ארבע.

ד"ר אסף אקר, מנהל היחידה לטראומה אורתופדית בסורוקה עדכן כי "הפצוע הועבר לחדר ניתוח ובוצע ניתוח להצלת הגפיים. לאחר מכן אושפז במחלקה לטיפול נמרץ".

אריה לייב גוטליב (באדיבות המשפחה)אריה לייב גוטליב (באדיבות המשפחה)

ישראל ליאור, גיסו של גוטליב, אמר: "אני רוצה למסור תנחומים למשפחתה של בת שבע ניגרי ולבני היישוב כולו. אני מבקש מהציבור להתפלל לרפואתו של אריה לייב בן אלה, בעל טוב ואבא נהדר לשישה ילדים מתוקים שיצא לרכוש ספרי לימוד לילדים".

הגיס הוסיף כי גוטליב ניסה להזעיק עזרה והמשיך בנהיגה קצרה למרות פציעתו הקשה: "מחבל ארור ניצל את כל ההקלות שנתנו לאויב הערבי כדי שימשיך בשגרת חייו בין פיגוע לפיגוע, ופוגע בנו המתיישבים פעם אחר פעם. אריה היה גיבור בעת האירוע. אחרי הירי המשיך בנסיעה על מנת להגיע למישהו שיכול לעזור ולדווח. בכוחות על אנושיים ובגבורה עצומה תפעל את הרכב. אנו בטוחים שהמעשים האלה יעמדו לזכותו".

תגיות:צה"לפיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה