חדשות בארץ

ישראלית נרצחה בפיגוע ירי בדרום הר חברון

בפיגוע נפצע באורח קשה מאוד ישראלי נוסף. ילדה בת 12, שהייתה ברכב עם הנרצחת, לא נפגעה. הנפגעים הם תושבי בית חגי. 34 ישראלים נרצחו בפיגועים מאז תחילת השנה

זירת הפיגוע (צילום: Chaim Goldberg/Flash90 )זירת הפיגוע (צילום: Chaim Goldberg/Flash90 )
אא

(עדכון 16:24)

בת שבע נגרי הי"ד, אם לשלוש בנות, בת 40, תושבת בית חגי, נרצחה היום (שני) בפיגוע ירי בכביש 60, בין צומת הכבשים לצומת בית חגי שבדרום הר חברון. ישראלי נוסף, אף הא תושב בית חגי, נפצע באורח קשה מאוד. הפיגוע בוצע על ידי מחבלים שנסעו ברכב וירו תוך כדי נסיעה לעבר כלי רכב ישראלי.

הפראמדיקים של מד"א נתנאל יאמין אלישיב אמתי וחובש בכיר במד"א בניה וינברגר סיפרו: "הגענו מהר למקום וחברנו לכוח רפואי של צה"ל שהתחיל לטפל בנפגעים. ראינו גבר ואישה כבני 40 עם פצעי ירי, הוציאו אותם מחוץ לרכב כשהאישה מחוסר הכרה ללא נשימה וללא דופק עם פצעי ירי קשים, הענקנו לה טיפול רפואי מציל חיים, ביצענו פעולות החייאה ולצערנו לאחר מאמצי החייאה נאלצו לקבוע את מותה. הגבר היה בהכרה מעורפלת וסבל מפצעי ירי בגפיים. העלנו אותו מיד לניידת טיפול נמרץ ויחד עם כוח רפואה של צה"ל פינינו אותו לבית החולים סורוקה כשמצבו קשה".

בהמשך, למרות ניסיונות ההחייאה, נקבע מותה של האישה בזירת הפיגוע. ברכב אותרה גם ילדה בת 12, בתה של הנרצחת. בנס הילדה לא נפגעה מהירי.

מהמרכז הרפואי סורוקה נמסר כי "לחדר הטראומה במלר"ד סורוקה פונה מאזור הר חברון פצוע ירי בן 39. בשלב זה מקבל טיפול ראשוני ליצוב מצבו. מצבו מוגדר קשה". אחר הצהריים עדכן ד"ר אסף אקר, מנהל היחידה לטראומה אורתופדית בסורוקה כי "הפצוע הועבר לחדר ניתוח ובוצע ניתוח להצלת הגפיים. לאחר מכן אושפז במחלקה לטיפול נמרץ". 

הפיגוע התרחש בצומת האר"י, המכונה צומת הכבשים. הצומת ממוקם בכביש 60 בין העיירה הפלסטינית יטא לחברון, מעט אחרי היציאה מבית חגי. מדובר במוקד שכבר התרחשו בו פיגועים קטלניים בעבר.

בעקבות האירוע נסגרו שערי היציאה מקרית ארבע וישנה חסימה מצומת בית חגי צפונה, צומת מעלה חבר צפונה ומבני נעים דרומה.

כוחות צה"ל נעים על הציר ומבצעים סריקות באזור לאיתור המחבלים. בין היתר בוצע כתר על דרום העיר חברון. הרכב שאיתו בוצע הפיגוע אותר שרוף בין הכפרים בית אולא לחלחול.

מתחקיר ראשוני של הפיגוע עולה כי הרכב של המחבלים נסע מול הרכב הישראלי, חסם את מכוניתם של הישראלים בזמן שנסעו בכיכר. הישראלים האטו את נסיעתם ואז ביצע המחבל ירי ממרחק קרוב מאוד. לאחר מכן נמלט רכב המחבל מהמקום.

נציין כי מאת תחילת השנה 34 יהודים נרצחו על ידי מחבלים. 138 נפצעו.

המועצה המקומית אפרת מסרה בצהריים פרטים על הנרצחת. "בת שבע שגדלה באפרת היא אם לשלוש בנות והיתה גננת מוערכת ואהובה על הילדים ועל ההורים".

ראש המועצה עודד רביבי "ליבנו יחד עם משפחת רביד, אין מילים שיכולו להביע כמה גדול הכאב וכמה תחסר לילדים שכבר ציפו לראות שוב את הגננת שאהבו כל כך. יחד עם עובדי המועצה כולם אנו פועלים כדי ללוות את המשפחה ולהערך פדגוגית כדי ללוות את הילדים".

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין על הפיגוע הרצחני סמוך לחברון: "חווינו פיגוע רצחני נוסף סמוך לחברון. מחבלים שפלים ומוגי לב, שבפחדנותם הרבה פועלים נגד אוכלוסיה אזרחית חפה מכל פשע, וכל חטאם של הנרצחים והנפגעים - שיהודים הם. זו אינה "התנגדות" ומוגי הלב הללו אינם נלחמים נגד "הכיבוש" המדומיין, אלא יוצאים שטופי מוח למשימות רצח בדם קר. אין שום אומץ וכבוד בפעולתם. בקרוב הם יפגשו את לוחמינו".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר דרש בצהריים מראש הממשלה בנימין נתניהו לכנס בהקדם את הקבינט המדיני-ביטחוני, בעקבות הפיגועים האחרונים. בסביבתו אומרים שראש הממשלה ושר הביטחון צריכים לאשר בקבינט סגר על ערים בגדה ושלילת היתרי עבודה לפלסטינים.

 

תגיות:צה"לפיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה