חדשות בארץ

הנשק הבלתי חוקי במגזר הערבי: 3 בדואים מהנגב נאשמים בהברחת אמל"ח מירדן

שלושת הנאשמים, תושבי תל שבע, נתפסו עם 30 אקדחים אותם הבריחו דרך גדר הגבול. בנוסף, הוגש כתב אישום נגד 5 תושבי רהט ותל שבע, שניסו לסחור בנשק גנוב. חשש שחלק מהנשק הזה היה מיועד להגיע לגורמים ברשות הפלסטינית

אילוסטרציה (צילום: Sraya Diamant/FLASH90)אילוסטרציה (צילום: Sraya Diamant/FLASH90)
אא

פרקליטות מחוז דרום הגישה היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתבי אישום כנגד וודיע אבו רקייק (45), עווד אבו רקייק (22) ומחמד אבו רקייק (24), שלושתם תושבי תל שבע, הנאשמים בהברחת 30 אקדחים ותחמושת מירדן לישראל.

הנאשמים נעצרו בתחילת החודש שעבר כאשר הגיעו אל הגבול עם ירדן (על כביש 90) ואספו משם אקדחים, שהונחו שם על ידי איש קשר ירדני.

בלשי יחידת מגן במשטרת המחוז הדרומי, שקיבלו מידע מוקדם על ניסיון ההברחה, עקבו אחר החשודים. לאחר שאלה אספו את הנשק בגבול, הם נעצרו על ידי השוטרים. בתא המטען של רכבם נמצאו 30 אקדחים מסוג גלוק, 59 מחסניות, 28 אמצעי פלסטיק לטעינת כדורים, 8 תוספות לידית אחיזה ו-4 מברשות לניקוי אקדח.

לנאשמים מיוחסות עבירות של ייבוא נשק ונשיאה והובלה של נשק. גורמים במשטרה ציינו כי נשק זה עושה את דרכו בעיקר לגורמים עבריינים, ערבים ויהודים כאחד. במשטרה לא שוללים ש"סוחרי משנה", העוסקים בסחר בנשק, מוכרים אותו גם לגורמים ברשות הפלסטינית.

בכתב אישום נוסף שהוגש היום לבית המשפט המחוזי בבאר שבע נאשמים חמישה בדואים מהנגב בעבירות נשק.

אדם אבו מדיעם (19), סאבר אלטורי (21), חאמד אבו מועמר (26) ומחמד אבו מדיעם, תושבי רהט וסלימאן אלעתאמין (20) מתל שבע, נעצרו בעקבות חקירה שהעלתה כי סחרו בכלי נשק.

על פי כתב האישום, הנאשמים ביצעו עסקאות מכירת ורכישת כלי נשק ותחמושת תוך כדי התכתבות בוואטסאפ תמורת רווח כספי. מעצרם בוצע כאשר ניסו למכור כ-30 רימונים, רובי M-16, אקדחים ותחמושת. הנאשמים תיעדו את כלי הנשק והתחמושת המוצעים למכירה או לקנייה, תוך שנקבו במחיר אותו דרשו - 7,200 שקלים.

בבקשת המעצר עד תום ההליכים, שצורפה לכתב האישום, ציינה הפרקליטות כי "מעשיהם של המשיבים מעידים על התארגנות עבריינית מדאיגה ביותר. כמעשה שבשגרה, המשיבים סוחרים בכלי נשק, חלקי נשק ותחמושת באופן אינטנסיבי ביותר. הנגישות, הזמינות והקלות הבלתי נתפסת של השגת אמל"ח והסחר בו, תוך החלפת כספים בסכומים גבוהים ביותר, מעידה על מסוכנות רבה".

"עצם העיון בהתכתבויות בכללותן ובאופן פרטני מלמדות על התחכום והקלות הבלתי נסבלת של השיטה העבריינית, וישנו חשש כבד כי מדובר רק בקצה הקרחון. ההתנהלות שנחשפה בטלפון של  משיב 1, מגלה כיצד הוצפו רחובות ישראל בכלל ורחובות הישובים במגזר הערבי בפרט, בכלי נשק בלתי חוקיים הגובים מחיר בלתי נסבל בחיי אדם, ובפגיעה חמורה בביטחון האישי של אזרחי ישראל".

תגיות:משטרהנשק בלתי חוקי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה