חדשות בארץ

שגריר אוקראינה בישראל מאיים: "נאסור כניסת ישראלים לאומן, אם לא ייפסק גירוש האוקראינים מישראל"

השגריר יבהן קורנייצ'וק טוען שישראל מקשה על כניסת אוקראינים לישראל. פנה לנתניהו ודרש ממנו להתערב. שר הפנים משה ארבל: "דוחה את הטענות"

יבהן קורנייצ'וק (צילום: Avshalom Sassoni‎‏/Flash90)יבהן קורנייצ'וק (צילום: Avshalom Sassoni‎‏/Flash90)
אא

שגריר אוקראינה בישראל פנה היום (ראשון) בכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, ודרש ממנו להתערב במשבר שנוצר בין אוקראינה למשרד הפנים בישראל.

השגריר יבהן קורנייצ'וק טוען כי רשות ההגירה מקשה על אזרחים אוקראינים להיכנס לתחומי ישראל, ומגרשת רבים מהם ללא סיבה. לדבריו, "אם לא ייפסק גירוש האוקראינים מישראל, תיאסר כניסתם של ישראלים לאומן". לאיום לכאורה הוסיף השגריר כי "אוקראינה תפסיק את הסכם ביטול האשרה עם ישראל, לפיו בעלי דרכונים ישראלים לא נדרשים לאשרה מיוחדת בעת כניסתם לאוקראינה".

עוד טען השגריר, כי בשנת 2022 גירשה ישראל 2,705 אזרחים אוקראינים. מאז תחילת השנה הנוכחית גורשו מישראל עוד 2,037 אוקראינים.

נציין כי בשבוע שעבר נשא נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, נאום ואמר: "הקשבתי לדו"ח של ארגוני הביטחון שלנו על היחס לאזרחינו, מהגרים שנמצאים במדינות שונות, ולדברים שאיתם מתמודדים אזרחי אוקראינה בעצם בסוגיית הוויזה. יש להבטיח את זכויות האזרחים האוקראינים".

קורנייצ'וק הבהיר כי דבריו של הנשיא כוונו לישראל: "ממשלת אוקראינה לא תסבול השפלה של אזרחיה בעת הכניסה לישראל. אנו נעצור את הסכמי ויתור הוויזה הדו-צדדיים שלנו כפי שנקבע בסעיף 7 להסכם הבין-ממשלתי. האפשרות הזו נמצאת על שולחנה של ממשלתנו".

השגריר הוסיף כי "לא יעלה על הדעת שנצטרך לצאת מגדרנו לארח עשרות אלפי ישראלים באומן, עם סיכון ביטחוני גבוה, ועם מאמץ לוגיסטי עצום, כאשר מנגד ממשלת ישראל מתעללת באזרחינו המגיעים לישראל".

גורמים במשרד הפנים ציינו כי רק אחוז קטן ממבקשי הכניסה האוקראינים לישראל מסורב. שר הפנים משה ארבל השיב לטענות השגריר: "אני דוחה מכל וכל את הטענות על השפלות אזרחי אוקראינה בכניסה לישראל. מדיניות ההגירה הישראלית מקבלת בברכה תיירים ממדינות רבות בעולם, לרבות מאוקראינה. במקרים בהם עולה חשד לשימוש שלא כדין בוויזת תייר, לצרכי עבודה או השתקעות, מפעילה רשות האוכלוסין וההגירה את סמכותה כדין".

תגיות:אומןאוקראינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה